Kultura

Дејан Визант Вучићевић: МУЗИКА КОЈА НЕ ПОЗНАЈЕ ГРАНИЦЕ

СВЕТ И МИ: Дејан Визант Вучићевић

МУЗИКА КОЈА НЕ ПОЗНАЈЕ ГРАНИЦЕ

Музичар и композитор ауторске електронске експерименталне музике Дејан Визант Вучићевић живи и ствара у Чачку, а његова музика се годинама налази у самом врху светских специјализованих топ листа. Од недавно Дејанове композиције налазе се и на више компилација електронске музике, објављених за европске реномиране издаваче Diventa music (Немачка), Wagwam music (Француска). Za „Caffe deamatolia“, из Македоније (власник издавачке куће је Billy Esteban, наступао на Фестивалу „Карусел“) биће ускоро објављен и албум са ауторском музиком Дејана Византа. Чил аут композиције овог аутора објављене су на Budha bar компилацији.

Дејан Визант је скроман момак који не говори пуно о себи. Више од две деценије је у потпуности посвећен музици. Прошао је са бројним саставима кроз најразличитије музичке жанрове, од рокенрола до џеза и елекронске и амбијенталне музике. Представљајући своју ауторску, експерименталну, електронску музику наступао је више пута на Фестивалу амбијенталне и етно музике „Карусел“ у Чачку са „Echoes beat“ и соло, у оквиру програма НУМА ФЕСТ, где је посебно био запажен његов наступ пре две године. Ова врста музике нема много поклоника у Србији, али широм света постоји значајан број оних који прате и слушају ову музику. Дејан Визант ствара и делује у два правца експериментална – електронска музика и  чил аут музика.

– Све је почело деведесетих, у време експанзије турбо фолка. Свирао сам у перспективним рок саставима из Чачка, „Питање части“ и „Неутрална зона“, који су свирали ауторску музику – каже Дејан и додаје да га посебно везују успомене и сарадња са Николом Прелићем, нажалост, рано преминулим чланом „Питање части“.

Дејан истиче и сарадњу са Растком Радичевићем, кантаутором и некада чланом „Неутралне зоне“. У време турбо фолк ере настаје и први џез бенд икада у Чачку, састав „Jazzyland“, прави пионири овог звука у нашем граду. Више запажених наступа, а посебно треба издвојити оне на „Нишвилу“ и Ваљевском џез фестивалу. Након „Jazzylanda“ , ређају се музички правци и састави у којима се опробао. Дејан свира саксофон и клавијатуре у то време (2005/06. година) са  cover саставом „Corcovado“ , који је у то време снимио и албум ауторске музике са Дејановим композицијама, али их није објавио. Запажени су и наступи EKV tribute banda, свирке у Чачку, Београду (Дом омладине, СКЦ). Двехиљадитих је активан и Градски оркестар, који функционише пет-шест година, изводио је џез и евергрин класике, а кроз овај састав су прошли многи музичари, Ђорђе Вукадиновић, Бранко Мисаиловић, Ненад Маринковић, Александар Савић и други. Градски оркестар је под покровитељством Града Чачка (дугогодишња и добра сарадња) годинама наступао у оквиру Летњих дана културе, на Градском тргу и у Градском парку, а запажен наступ су имали и у Чешкој. Дејан додаје да је сарађивао са многим музичарима у том периоду, а неки су касније отишли за Београд, у иностранство, или се једноставно определили за свирање комерцијалне музике, која доноси новац и обезбеђује егзистенцију.
Поред богатог извођачког искуства, Дејан ипак себе види више као аутора него извођача. У припреми је и концерт ауторске музике у Београдском Дому омладине, предвиђен за лето ове године.
Успешни композитор подржава и млађе генерације у настојању да стварају своју музику и да је изводе, али за то има мало прилике у Чачку, коме недостаје посебан простор, који се у свом раду не би искључиво водио тржишном логиком, већ би значајно место у свом раду посветио и за извођаче и саставе који свирају своју музику, а не само обраде.
– То је једини начин да експериментална музика, пре свега, дође до ширег круга слушалаца, а данас је ауторска музика заробљена у четири зида, где аутори стварају и не постоји могућност да она допре до ширег круга људи. Остаје могућност да се она снима и пласира на светске топ листе и нуди страним издавачима, а код наших људи стиже тек са потврдом квалитета из света, нажалост – наглашава Вучићевић.
У нади да ће и чачански музичари добити неки свој простор у будућности, у ком ће свирати више и чешће током целе године, а ауторска музика долазити прво на „проверу“ код суграђана, а онда ићи у свет, попут Дејанове, завршавамо нашу причу о томе да је могуће достићи свет и бити део велике светске музичке сцене и поред тога што живите и стварате у Чачку.

Душан Даријевић

Оставите одговор