Grad

ИНФРАСТРУКТУРНО ОПРЕМАЊЕ ИНДУСТРИЈСКИХ ЗОНА ПРИОРИТЕТ У 2018.

 

ВЕЛИКА ПОДРШКА РЕПУБЛИЧКИХ ПРЕДУЗЕЋА

 

О овогодишњим плановима и програмима у вези са путном инфраструктуром на територији нашег града разговарали смо са Миланом Бојовићем, помоћником градоначелника за област месне самоуправе и инфраструктуре. Поред редовног одржавања градских и сеоских саобраћајница, међу приоритетима руководства града су изградња индустријских зона у Прељини и Коњевићима, Улице “10” и реконструкција вијадукта код Машинске школе. Ипак, разговор са нашим саговорником започињемо о аутопуту Београд – Јужни Јадран, односно о деоници од Прељине до Пожеге, која је од изузетног значаја за наш град, за развој чачанске привреде.

 

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић потписала је са кинеском компанијом CCCC (China communication construction company ) Меморандум о сарадњи на пројекту Београд – Јужни Јадран за деоницу Пожега – Бољаре. Са овом компанијом, прошле године, потписан је комерцијални уговор за изградњу аутопута од Прељине до Пожеге на Коридору 11, вредан 450 милиона евра и уговорено пројектовање и извођење радова, у дужини од 30,9 километара. За ову деоницу ће за неколико месеци бити потписан уговор о кредиту, а почетак радова се очекују следеће године, најављује Милан Бојовић, помоћник градоначелника:

– На основу потписаног комерцијалног уговора и према најавама Владе Србије, изградња овог значајног путног правца од Прељине до Пожеге предвиђена је почетком 2019. године. Ове године ћемо интензивирати активности на експропијацији земљишта на овој траси аутопута, у шта ће бити укључена Имовинско-правна служба Града Чачка. Овај пројекат је веома важан за наше суграђане, односно за долазак инвеститора и развој чачанске привреде.

Град Чачак је ове године планирао значајна финансијска средства за обнову и изградњу путне инфраструктуре, а међу приоритетима је изградња саобраћајница и њихово инфраструктурно опремање на две индустријске зоне, у Прељини и Коњевићима.

– У индустријској зони у Прељини, прва фаза радова је већ завршена (урађена је атмосферска и фекална канализација, водоводна мрежа). За десетак дана следи друга фаза, односно уређење саобраћајнице која пролази кроз индустријску зону, а коју финансирају Министарство привреде и Град Чачак. Као завршна фаза планирана је приступна саобраћајница, за коју смо из буџета Града определили средства за потпуно инфраструктурно опремање. У току је изградња трафостанице, чија је вредност око 200 милиона динара, што је веома значајно с обзиром на то да скоро 30 година ништа слично није урађено. Према најавама ЕПС-а, у овој и следећој години, на територији Града Чачка биће изграђена још једна трафостаница. Изградња гасовода и постављање оптичких каблова већ су завршени. Индустријска зона у Коњевићима, површине 63 хектара, такође ће бити потпуно инфраструктурно опремљена. У надлежности Града је изградња саобраћајнице и за то су буџетом опредељена новчана средства – каже Бојовић.

Улица “10”, не само да ће ускоро добити ново рухо, већ и лепши назив, вероватно по неком од наших угледних научника, уметника, или заслужних грађана. Пројектовање Улице “10” је у завршној фази, а предстоји рушење објеката на овој траси, које ће бити саставни део пројекта за грађевинску дозволу.

– Надамо се да ћемо у првој половини године добити грађевинску дозволу за изградњу ове улице и започети радове. Реч је о веома значајној саобраћајници која ће имати четири коловозне траке, а прва фаза коју ћемо градити је од Медицине рада до Железничке станице. Захваљујући овом путном правцу изместићемо највећи део саобраћаја из централног градског подручја. Стратегијом развоја саобраћајне инфраструктуре у граду Чачку, Улица “10” је једна од најзначајних саобраћајница у изградњи кружног прстена око центра града – објашњава наш саговорник.

После васкршњих празника очекује се и почетак реконструкције вијадукта код Машинске школе. Предузеће “Путеви Србије”, као инвеститор, изабрало је извођача, а радови ће трајати нешто више од три месеца.

– Гужве у саобраћају није могуће избећи, али смо све учинили да оне буду што мање. Заједно са представницима ЈП “Путеви Србије”, Саобраћајне полиције и ЈП “Градац”, као управљача градских саобраћајница, издали смо упутства за преусмеравање саобраћаја са вијадукта на градске саобраћајнице, уз обавезу инвеститора да их по завршетку радова врате у првобитно или боље стање. Предлог који је упућен Министарству грађевине на одобравање решења о постављању привремене сигнализације, подразумева да возила из правца Ужица ка Прељини саобраћају једном траком вијадукта на којој се не буду изводили радови, док ће теретна возила и аутобуси из правца Прељине ка Ужицу, наизменично бити пропуштани. Путнички саобраћај би се из правца Прељине и Коњевића, након преласка Западне Мораве, преусмеравао ка индустријској зони и Кулиновачком пољу, потом у Улицу “Раденка Јањића”, до раскрснице код Болнице, а затим ка “Лук оил” пумпи, Булевару ослобођења и кружном путу, односно до укључења на обилазницу око Чачка. Не очекујемо велике гужве, иако дневно овај вијадукт прелази око 14.000 возила, односно око 600 возила тешке категорије, теретна и аутобуси. Инсистираћемо да се ради пуним капацитетом и да ти радови буду што пре завршени, пре свега на коловозној конструкцији. Позивам и молим грађане који живе на подручју Кулиновачког поља да буду стрпљиви.  По завршетку радова на вијадукту, потпуно ћемо реконструисати и ову улицу, и проширити тротоар, како би створили безбедније услове за кретање пешака, посебно деце према ОШ “Свети Сава” – нагласио је Милан Бојовић.

Помоћник градоначелника напомиње да су због реализације пројеката индустријских зона и Улице “10” средства буџета за путну инфраструктуру прилично оптерећена, али градско руководство верује да улаже у нешто што је исплативо и што ће граду брзо донети повраћај новца, кроз запошљавање и наплату пореза на зараде. Такође, подсећа да од почетка мандата градско руководство има изузетно добру сарадњу и велику подршку републичких предузећа и установа, пре свега “Путева Србије”:

– Наравно, након реализације ових великих пројеката сва новчана средства усмерићемо на потпуну обнову путне инфраструктуре, која у Чачку деценијама није адекватно третирана. Планирамо да у овој години редовно одржавање буде на вишем нивоу да бисмо решили оштећења на коловозима, пре свега на путевима за градски саобраћај, али и на саобраћајницама другог реда.

Као значајне прошлогодишње активности наш саговорник наводи обнову пута, од кружног тока у Љубићу, до раскрснице у Трбушанима, односно деонице улица “Славка Крупежа”, “Радована Јовановића” и “Александра Савића”. После завршетка кишне канализације у Улици “Александра Савића”, уследиће наставак радова до каменог моста, тј. друга фаза која ће бити реализована у сарадњи са Канцеларијом  за управљање и јавним улагањима Владе Републике Србије.

– Кроз различите конкурсе аплицирали смо са неколико пројеката за развој инфраструктуре, међу којима је изградња саобраћајнице некатегорисаног пута у Врнчанима који води ка видиковцу на Каблару, једном од највећих потенцијала туристичке понуде града. Јавна набавка за ове радове расписана је у сарадњи са Министарством привреде, а отварање понуда биће 25. априла, и после тога очекујемо почетак радова. Такође смо код Министарства привреде, кроз конкурс “Градимо заједно”, аплицирали за реконтрукцију Улице “Веселина Миликића”, поред Градског парка. Очекујемо да ће радови бити започети у првој половини године. Обратили смо се ЈП “Путеви Србије” да нам обезбеде стручну и техничку помоћ за пројектовање трајног решења реконструкције Видовског тунела у Овчар Бањи који је у лошем стању, због чега је саобраћај кроз њега забрањен – каже Бојовић.

Он подсећа да је уређен плато испред Дома културе, који је лепши, али и  функционалнији за лица са посебним потребама. Започето је и уређење Римског трга, простора који се налази на уласку у Римске терме.

– Биће ово “градски џеп” којим ће се грађани Чачка поносити. Планирано је да се уради гранитни под у три боје, фонтана, постави велики лед екран на коме ће бити приказиване информације о Римским термама и туристичка понуда града Чачка. Планирани рок за завршетак радова је 60 дана – каже наш саговорник.

Када је реч о некатегорисаним, атарским путевима, приоритети су они путни правци који се користе за прилаз пољопривредним површинама и противградним станицама. Већ је урађена саобраћајница у МЗ “Мрчајевци”, започети су радови на реконструкцији атарског пута у Виљуши, а предстоје у Риђагама и Прислиноци.

Дугогодишњи проблем са изливањем површинских вода у Улици “66” у Атеници, Матијиним ливадама у Љубићу и Улици “562” у Љубић Пољу биће решени ове године, за шта је претходно неопходно урадити пројектну документацију.

– Када је реч о сеоском подручју за Дом у Заблаћу смо урадили пројектно техничку документацију за партерно уређење, а планирано је и уређење простора око Дома у МЗ “Мрчајевци”, амбуланте у Слатини и Дома у Мршинцима. И то нису сви планови, али су финансијски највредније инвестиције. Трудимо се да се одговорно опходимо према грађанима, сваке седмице посетимо по две или три месне заједнице, на терену разговарамо са мештанима, ослушкујемо њихове потребе и проблеме које заједно решавамо. Имамо велико разумевање грађана, људи су свесни да се не може све урадити у једној години и на томе смо им веома захвални – нагласио је Милан Бојовић.

Нела Радичевић

 

Оставите одговор