Grad

SANIRANJE UDARNIH RUPA BEHATON PLOČAMA I BETONSKIM JASTUCIMA

Direktor JP “Gradac” Dragan Vukajlović moli građane za razumevanje i strpljenje, jer se krpljenje udarnih rupa ne može očekivati pre 20. marta, kada počinju radovi sa asfaltnom bazom

1Posle usvajanja plana poslovanja JP “Gradac” za 2017. godinu, ovo preduzeće je u fazi pokretanja postupaka javnih nabavki za realizaciju programa. Preduzeće svoje aktivnosti izvršava u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, odnosno vrši izbor izvođača, osim za one pozicije za koje su gradskim odlukama definisani izvršioci, a to su javna komunalna preduzeća. Dragan Vukajlović, direktor Javnog preduzeća za urbanističko i prostorno planiranje, građevinsko zemljište i puteve “Gradac”, očekuje da će i ovogodišnji plan, kao i 2016, biti 100 odsto realizovan, odnosno da će budzetska sredstva biti namenski iskorišćena.

Putni pravci na teritoriji grada, prigradskih naselja, mesnih zajednica, seoskog područja, uglavnom su u lošem stanju, jer su ekstremno niske temperature doprinele oštećenju putne infrastrukture, kaže Vukajlović. Skoro da ne postoji saobraćajnica na kojoj nema udarnih rupa, dok je ove godine zbog jakih mrazeava bilo i “izdizanja” kolovoza na pojedinim deonicama. To potvrđuju i vozači, posebno taksi vozila, koji se žale da “nadležni slabo održavaju putnu infrastrukturu”, a pojedini kažu da su imali i oštećenja na automobilima.

– Veliko oštećenje na putnoj infrastrukturi posledica je mraza i veoma niske temperature. Ova zima je bila ekstremna po hladnoći, temperatura je često bila i minus 18 stepeni, zbog čega su dosta pucale cevi vodovoda i drugih instalacija koje su u konstrukciji puta. To je doprinelo većem propadanju putne infrastrukture, nego ranijih godina. Preduzeće “Gradac”, u saradnji sa “Vodovodom”, odnosno njihovim podizvođačem, sanira udarne rupe postavljanjem behaton ploča, a ovih dana ćemo početi i izgradnju takozvanih “betonskih jastuka”. Građane molimo za razumevanje, jer se sa asfaltnom bazom može raditi tek posle 20. marta – podseća direktor Vukajlović.

Inače, asfaltna mešavina po vrućem postupku se proizvodi na asfaltnom postrojenju (asfaltna baza) tako što se kameni materijal zagreva, suši i meša sa bitumenom po određenoj recepturi, definisanoj temperaturi i brzini mešanja.

Prema rečima direktora, zajedno sa gradonačelnikom, JP “Gradac” će razmotriti sve zahteve građana, odnosno saveta mesnih zajednica i odrediti ovogodišnje prioritete.

– Prioritet Grada Čačka i našeg preduzeća je već najavljivana Ulica “10”. Preduzeće “Gradac” bi trebalo da dobije dozvolu za izvođenje radova polovinom aprila i prema našim planovima rekonstrukcija Ulice “10” biće započeta u toku ove godine. Reč je o velikoj saobraćajnici koja će mnogo značiti građanima Čačka kada ona bude realizovana, a druga ulica koja je takođe bitna za naš grad je “Sinđelićeva”. Rekonstrukcijom ove dve ulice dobićemo bolji protok saobraćaja u centru grada, smanjiti gužve i stvoriti više uslova za pešačke zone. Takođe, realizacijom ovih saobraćajnica smanjićemo i zagađenje vazduha u centru grada – naglašava direktor Dragan Vukajlović, napominjući da su ovogodišnji planovi dobri i realni, zahvaljujući odličnom kadru kojim raspolaže JP “Gradac”.

N. R.

One thought on “SANIRANJE UDARNIH RUPA BEHATON PLOČAMA I BETONSKIM JASTUCIMA

  1. Nagledao sam raznih gluposti ali ono krpljenje asvaltnog kolovoza betonskim ciglama nism nigde imao priliku da vidim.Svaki put kada prodjem nasim ulicama upitam se ko je taj“ strucnjak “ koji je ovu ideju primenio na nas grad.To je kao kada biste pocepane pantalone umesto stofom zakrpili plehom.Ja ne znam u cemu je prednost ovog nacina krpljenja ulica.Pre nekoliko godina zakrpljene su rupe na pravcu Belvi-Beljina u duzini 2-3 km. asvaltom i taj put je posle vise godina u dobrom stanju.Nikakav problem nisam uocio.Ali imamamo jako los primer u Omladinskoj ul.Pre samo koju nedelju je kod njenog ukljucenja na bul.V.Karadzica okrpljen taj put sa behatonom i sve je utonulo i iskrivilo se.Mislim da Cacak treba da prestane da izvodi ovakav nestrucan nacin saniranja ostecenja kolovoza i pocne da to radi na pravi nacin kako to radi ceo svet ,asvaltom.Medjutim ,ako je cilj da se grad ovim naruzi i ismeje onda se u tome uspelo.Ovih zakrpa je sve vise pa je tako izgled nasih ulica sve komicniji.

Оставите одговор