Aktuelno Društvo

СВЕ СПРЕМНО ЗА НАСТАВАК ИЗГРАДЊЕ КОРИДОРА 11

ОД ПРЕЉИНЕ ДО ПОЖЕГЕ 35 МОСТОВА И ТРИ ТУНЕЛА

Траса ауто-пута Београд – Прељина на Коридору 11 требало би ускоро да буде потпуно завршена, а у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре очекују да ће саобраћај и на деоницама Обреновац – Уб (26,2 км) и Лајковац – Љиг (24 км) почети да се одвија до почетка летње сезоне. Како наводе у овом Министарству, све је спремно и за наставак изградње Коридора 11, односно за почетак радова на деоници од Прељине до Пожеге. Дуж пројектоване трасе Јавно предузеће „Путеви Србије“ спроводи убрзано процедуру експропријације, која ће пратити предвиђену динамику изградње. Према најавама, прво ће, већ током јуна, бити грађени тунели Муњино брдо и Лаз, кроз планину Јелицу, а цела траса требало би да буде завршена за три године.

ДО ЧАЧКА ОД ЛЕТА 103 КИЛОМЕТРА АУТО-ПУТА

Фото: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, архива

Подсећајући да је на ауто-путу од Београда до Прељине у новембру 2016. пуштено у саобраћај 40,3 километра, у надлежном Министарству констатују да ће се скорашњим завршетком још две деонице (Обреновац – Уб и Лајковац – Љиг) за саобраћај оспособити укупно 103 километра ове трасе. До краја године очекује се завршетак радова и на деоници Сурчин -Обреновац (17,6 км), чиме ће укупна дужина ауто-пута на Коридору 11 у саобраћају бити повећана на 120 километара. Пре две седмице на Самиту шефова влада Народне Републике Кине и 16 земаља Централне и Источне Европе у Дубровнику потписан је меморандум са кинеском компанијом „CCCC“, за изградњу деонице Нови Београд – Сурчин…

Таково, отварање деонице Прељина – Диће. Фото: архива „Чачанског гласа“

ТРАСА АУТО-ПУТА КРОЗ ОВЧАР И ЈЕЛИЦУ

За деоницу од Прељине до Пожеге, чија је дужина 30,96 км, а која пролази кроз територије Чачка, Лучана и Пожеге, у новембру 2017. године потписан је комерцијални уговор са кинеском компанијом „CCCC“. Вредност уговора (пројекта) је 523,53 милиона долара (450 милиона евра) и он се односи на пројектовање, извођење радова и испоруку опреме, материјала и делова, са роком за израду пројектне документације од шест месеци и за извођење радова 36 месеци. На 2. форуму “Појас и пут” у Пекингу требало би да буде потписан Уговор о зајму за финансирање ове деонице.

У Министарству кажу да је све спремно за почетак радова на овој деоници, прво на тунелима Муњино брдо и Лаз, заједно са изградњом кампова за смештај људи, опреме и материјала. Ова саобраћајница неће ићи кроз Овчарско-кабларску клисуру, јер је то Предео изузетних одлика.

Каратеристично за ову деоницу је што пролази кроз веома тежак географски терен, због чега ће морати да се изграде бројни тунели и мостови, који чине скоро трећину трасе. Биће изграђено три тунела и 35 мостова, разних дужина и распона, усклађених са препрекама и конфигурацијом терена.

– Од тог броја, 13 мостова је дужине преко 100, а најдужи је 478 метара и он ће бити на укрштању са железничком пругом, иза железничке станице Пријевор… Мост преко Западне Мораве у Паковраћу, непосредно испред Овчарско-кабларске клисуре, јединствен је у односу на остале. Он премошћује реку распоном од 80 метара, а укупне дужине је 330 метара и најзахтевнији је на деоници. Идејним пројектом предвиђена је изградња тунела Муњино Брдо, Лаз и Трбушани. Тунел Трбушани налази се у првој трећини деонице и ради се у „отвореном“, односно, након извођења он се затрпава, како би се преко њега вратио постојећи државни пут – објашњавају у Министарству.

Након овог дела, траса ауто-пута прелази преко Западне Мораве и пење се обронцима Овчара и Јелице. Кроз планину Јелицу пробија се тунел Лаз. Затим се траса спушта према Лучанима, кроз Марковицу и Негришоре. После Лучана пролази кроз брдски масив тунелом Муњино Брдо до места Прилипац, где је и завршетак деонице.

В. Тртовић

Цео текст прочитајте у празничном броју „Чачанског гласа“

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.