Selo

PROIZVODNJA SOKA OD PŠENIČNE TRAVE USPEŠAN PORODIČNI BIZNIS ČAČANSKE PORODICE HADŽIMURTEZIĆ

BLAGOTVORNI NAPITAK SVE TRAŽENIJI NA NAŠEM TRŽIŠTU!

„Panacea naturale“ je malo čačansko porodično preduzeće, koje se bavi proizvodnjom soka od pšenične trave. Sok od mlade pšenice se dobija hladnim ceđenjem pšeničnih izdanaka, starih između 10 i 12 dana. Naučno je dokazano da je sok od pšenične trave odličan za prevenciju razvijanja kancerogenih ćelija u organizmu i da za 95 procenata umanjuje rizik od dobijanja tumora. Ovaj sok sadrži sve elemente neophodne ljudskom organizmu: antioksidanse, beta karoten, enzime, vitamine (A, B, C, E, F, K) i minerale. U sastavu soka je hlorofil (oko 70 odsto), koji je po svojoj molekularnoj građi sličan ljudskoj krvi, pa ga zato i nazivaju „zelena krv“.

Proizvodnja soka od pšenične trave postala je sasvim slučajno mali biznis jedne čačanske porodice, koja živi na Suvom bregu. Tražeći lek za bolesnu suprugu, Nebojša Hadžimurtezić (65) je počeo da proizvodi sok od mlade pšenice. Uočivši da ovaj neobičan napitak blagotvorno deluje na ljudski organizam, sve više se posvećivao ovom poslu, da bi iznenada shvatio da u njemu ima mesta i za ostale članove porodice. Ideja da se ovom, u Srbiji retkom proizvodnjom bave porodično, bila je dovoljno primamljiva da se iz Beograda u grad na Zapadnoj Moravi vrate Nebojšina ćerka i njen suprug, zbog čega se, kako navode, nikada nisu pokajali.

– Proizvodnjom soka od pšenične trave počeo sam da se bavim pre pet i po godina, jer sam čuo da je ovaj napitak odličan, pre svega za podizanje imuniteta. Startovao sam sa malim količinama, da bih vremenom shvatio da je sve više ljudi sa ovog područja zainteresovano za ovaj sok. Zet i ćerka su prihvatili moj poziv da se i oni uključe u posao, tako da smo postali mali uigrani tim, sposoban da odgovori na zahteve tržišta. Iako sam ekonomista po struci, više od 30 godina se bavim zdravom hranom, tako da za mene ni proizvodnja ovog soka nije bila nešto strano. Prve informacije o proizvodnji soka od pšenične trave dobio sam preko interneta, a kasnije sam kroz rad mnogo toga usavršio – kaže Nebojša, posebno naglašavajući da je ovde reč o veoma osetljivoj proizvodnji, koja traži izuzetnu preciznost.

U mini vertikalnom sistemu uzgoja, u zaštićenom prostoru, ppenicom godišnje zaseju površinu koja odgovara njivi od pet hektara. Proizvodnja soka od pšenične trave, kako kažu u ovoj porodici, nije nimalo jednostavan zadatak. Proces proizvodnje započinju nabavkom organske pšenice, koja se stavlja u vodu, kako bi klijala, nakon toga sledi njeno pranje i stavljanje u platoe, gde ima optimalne uslove za rast.

– Pšenicu šišamo deseti ili 11. dan, jer tada poseduje najbolju nutritivnu vrednost. Nakon toga sledi eno pranje, dezinfekcija i ceđenje. Imamo specijalne mašine za ceđenje soka. Napitak, bez ikakvih dodataka, pakujemo u flašice i odlažemo u zamrzivače. Ovo je najbolji način da se sačuvaju sve nutritivne vrednosti ovog soka. Tajna je u hladnom ceđenju i zamrzavanju soka – objašnjava Nebojšin zet Ivan Radović.

Kako navode Nebojša i Ivan, kupci njihovih proizvoda su većinom prodavnice zdrave hrane, biljne apoteke, razni biošopovi, pojedine apoteke…

– Imamo lepu saradnju sa svim svojim kupcima. Sok se lepo prodaje, uprkos činjenici da za njega slabo ko zna. Najčešće ljudi prva saznanja o ovom napitku stiču na internetu i to pretežno u situacijama kada imaju zdravstvene probleme. Pošto je ovaj sok već decenijama veoma poznat u svetu, ima mnogo izvora na internetu, posredstvom kojih svi zainteresovani mogu saznati nešto više o dobrim svojstvima soka od pšenične trave – kaže Ivan.

U ovom malom čačanskom preduzeću dnevno proizvede oko četiri litra zdravog zelenog soka. Od davnina poznata blagotvorna svojstva ovog soka sve više se koriste u borbi protiv pada imuniteta, sresa i kod drugih zdravstvenih tegoba, ističe Radović.

– Ovaj sok se pokazao kao jako dobar i u borbi organizma sa jakim terapijama, kao što su hemioterapije, zračenja… Od kada smo krenuli u proizvodnju, nismo imali korisnika soka koji je bio nezadovoljan na bilo koji način. To i jeste razlog zbog čega se mi ne reklamiramo. Dobar proizvod uvek nađe pravi put do kupca i za nas je najbolja reklama reč onih koji su isprobali naš proizvod – navodi Radović.
Zdravstvena ispravnost soka se redovno kontroliše u Institutu za javno zdravlje u Kragujevcu.

V. S.

Оставите одговор