Društvo Kultura Obrazovanje

ВАЖНО ЈЕ ПОСТАВИТИ ГРАНИЦЕ, АЛИ И БИТИ ПРИЈАТЕЉ СА ДЕЦОМ

ДОКТОР ПЕДАГОГИЈЕ РУДОЛФ ХЕНЗЕЛ О ИЗАЗОВИМА ВАСПИТАЊА

У Споменсоби Гимназије у Чачкупрошлог четвртка, 11. маја, др Рудолф Лотар Хензел одржао је предавање из педагошке праксе, под називомИзазови васпитања”. Рудолф Хензел је дугогодишњи педагог и психолог, надзорник за просвету минхенског округа, ректор и руководилац Државног центра за саветовање у школству и усавршавање психолога у Минхену, психотерапеут и аутор бројних књига из области педагогије. Програм је припремила и водила професорка српског језика и књижевности Александра Мишић, преводилац са немачког језика био је професор Данило Ђуновић, а учествовали су и ученици трећег разреда Гимназије: Милица Лепосавић, Маша Штављанин, Андреј Вуловић и Маријана Петронијевић.

У књизи “Како је Инго? Или: Како се постаје саосећајан?” др Рудолф Хензел описао је како је један наставник успео да промени понашање непослушног ученика. О изазовима у наставном процесу и постављању граница у адолесценцији говорио је просветним радницима и ученицима Гимназије, али и других школа који су, прошлог четвртка, посетили предавање.

– Позвали смо др Хензела поводом његове књиге “Како је Инго?”, у којој он описује како је на почетку своје педагошке каријере, као млад професор, успео да преобрати једног “тешког ученика”, са веома компликованим понашањем. Дечак је био прилично васпитно запуштен. Господин Хензел је човек од кога се може много научити, зато што је он био, не само педагог, него и надзорник, стручњак за образовање у својој области – нагласила је професорка српског језика и књижевности Александра Мишић, организатор и водитељ програма.

До сарадње и идеје да др Рудолф Хензел одржи предавање у чачанској Гимназији дошло је захваљујући занимљивој случајности у штампарији “Графопринт” из Горњег Милановца.

– Спојио нас је исти издавач, јер је господин Хензел објавио књигу преко “Графопринта”, а и ја сам неке своје књиге објављивала код истог издавача. Упознао нас је Томислав Караxић. Господин Хензел је доктор педагогије и психолог из Минхена. Био је начелник минхенске области за педагогију, надзорник и цео свој живот провео је у педагошком раду. Написао је бројне књиге, многе текстове можете погледати на интернету. Али, не бави се само педагошким радом, већ као велики пријатељ Срба, такође, веома је посвећен доказивању да је Србија много страдала од осиромашеног уранијума – подсетила је професорка Александра Мишић.

Говорећи о техникама васпитања на које би требало да обрате пажњу родитељи, наставици и целокупно друштво, др Рудолф Хензел је истакао да није иста ситуација у Немачкој, Београду и Чачку:

– Мој утисак је да је ситуација у Чачку повољнија, а сви би требало да се концентришемо на то да се адолесцентима поставе границе. Дакле, ограничити неке њихове активности, али у исто време бити пријатељски расположен према њима. Не бити ауторитативан, већ покушати да им се објасни на пријатељски начин. Дакле, важно је поставити границе, показати деци да није све дозвољено.

Професор наглашава да је свако животно доба важно за васпитање деце и да се не може издвојити неки посебан период.  

– Важно је обратити пажњу на васпитање кад деца имају и 10, и 15, и 18 година, јер је одрастање деце процес који траје. Родитељи не треба да буду ни сувише строги, али ни сувише попустљиви. Наравно, важно је задржати ауторитет, не треба размазити децу, јер би то било неповољно за све, не само за породицу, него и за цело друштво. Али, деца не смеју да се осећају угрожено. Најважније је да у нашим породицама влада мир, не постоји ништа лепше. Ми морамо да живимо без рата и да се потрудимо да наша деца не постану агресивна – изјавио је за медије др Рудолф Хензел.

Порука предавања “Изазови васпитања” је да увек треба разговарати о свим темама и да је најважније са децом бити пријатељ.

Н. Р.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.