Aktuelno Grad

ТРИБИНА ЦЕНТРА ЗА СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ ЧАЧАК

У организацији Центра за стручно усавршавање Чачак, у уторак (16. априла), одржана је трибина под називом “Добро руковођење – квалитетна школа”. Говорећи о “Улози директора у планирању уписа и мрежи школа”, др Александар Пајић, посебни саветник у Министарству просвете науке и технолошког развоја, надлежан за средње образовање и образовање одраслих, нагласио је да је најбитнија улога директора и његове визије како треба развијату ову установу, како утицати на квалитетан избор образовних профила.
– Такође, веома је важно ставити интересе ученика изнад интереса појединаца, наставника који евентуално остају без одређеног фонда часова. Директори својом улогом доприносе, не само развоју школе, него и средине у којој се налази. Министар својим решењем поставља директора школе, јер сматрамо да је његова улога у образовању и квалитету рада од непроцењиве важности. Јако је битно и то што Центар за стручно усавршавање у Чачку ради врло добро и квалитетно, што покушава да својим семинарима одговори на потребе образовних установа, а потреба за едукацијом директора је једна од кључних – рекао је др Александар Пајић.


Посао директора школе може да обавља лице које поред одређених услова, који су прописани законом, поседује и знања, вештине, организаторске и способности руковођења и управљања да би се бавило васпитно-образовним радом, истакла је заменица градоначелника Милица Дачић:
– У самом називу трибине “Добро руковођење – квалитетна школа” види се колику одговорност имају данашњи директори установа, које у великој мери одређују будућност наше земље, образују децу, која су нам највреднија. Функција данашњих директора подразумева много обавеза, знања и вештина, познавање финансија, економије, законодавних прописа, добро комуницирање, захтева одређене лидерске способности. Директори школа никада не смеју да изгубе из вида да су они на челу установе која је васпитно-образовна.
Квалитет у школама можемо имати само са јаким критеријумима за лиценцирање и обуке. Са директорима, професионалцима, који добро раде свој посао дугорочно правимо стратегију квалитетног руковођења у образовним установама, да би постигнућа ученика на крају била искоришћена. Трибина је обухватила четири теме: “Улогу директора у планирању уписа и мрежи школа”, “Директори установа образовања и васпитања – стручно усавршавање”, “У сусрет државној матури” и “Како се спремити за лиценцу за директоре, искуство лиценцираних директора”, о којима су говорили др Александар Пајић, Оливера Тодоровић, помоћник директора Завода за унапређивање образовања и васпитања, Драгана Станојевић, руководилац Центра за испите Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања и мр Драган Павловић, директор ОШ “Милутин и Драгиња Тодоровић” у Крагујевцу.
– Циљ трибине је био унапређивање компетенција менаxмент тима за што квалитетније руковођење школом. Правилник о сталном стручном усавршавању наставника, васпитача и стручних сарадника није довољно препознао усавршавање самих директора. Ми се трудимо да предлозима, кроз измене Правилника, пронађемо начин да се и тај део усаврши. Директори школа су ресурс, када је реч о предлозима које можемо да пошаљемо Заводу за унапређивање образовања и васпитања и Министарству просвете. Школе су база, а наставници, односно директори, ресурс који морамо да искористимо, јер они најбоље знају које компетенције треба да унапреде – рекла је Горица Станојевић, директорка Центра за стручно усавршавање Чачак.
Осим са територије Моравичког округа, трибини су присуствовали и директори школа из Аранђеловца, Лазаревца, Ужица, Краљева, Крагујевца, Новог Пазара, Рашке, Крушевца…
Н. Р.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.