Запажени резултати ученика ОШ „Танаско Рајић“ на међународном истраживању ICILS
ICILS (Међународно испитивање рачунарске и информационе писмености) прати припремљеност ученика осмог разреда за живот у ери дигиталних технологија процењујући њихове способности да користе информационо-комуникационе технологије (ИКТ) за различите сврхе, на начине који превазилазе основну употребу ИКТ. Током истраживања ИЦИЛС 2023 прикупљени су подаци од 130 000 ученика завршних разреда основних школа из 35 образовна система. Ученици Основне школе „Танаско Рајић“ су случајним узорком обухваћени и учествовали су током школске 2022/23. године у овом истраживању и били су део групе од 3125 ученика из наше земље који су прошли тестирање.

Области тестирања су биле рачунарска и информациона писменост и алгоритамски начин размишљања. Рачунарска и информациона писменост је обухватила: способност ученика да користи дигиталне технологије за прикупљање, управљање, креирање и размену дигиталних информација како би ефикасно учествовао у свакодневном животу код куће, у школи, у радном окружењу и у друштву. Алгоритамски начин размишљања је обухватио: способност ученика да препозна аспекте реалних проблема који су погодни за рачунарску формулацију и да процени и развије алгоритамска решења тих проблема како би она била оперативно примењена на рачунару.

Постигнућа ученика из Србије (443) су била испод међународног ИЦИЛС просека који је износио 476 поена. Боље од ученика из наше државе су се показали њихови вршњаци из Хрватске (487) и Словеније (483), док су нешто лошије резултате постигли ученици из Босне и Херцеговине (440) и Румуније (418). Од ученика из европских земаља најбоље резултате имали су Чеси (525).
-Ученици осмог разреда наше школе на скали рачунарске и информационе писмености постигли су резултат од 476 индексних поена, што је боље од републичког просека који је износио 443. Резултат који су остварили наши ученици је у потпуности у рангу међународног ИЦИЛС просека од 476 поена. Још бољи резултат су ученици наше школе постигли на скали алгоритамског начина размишљања где су добили просечан број 482 индексних поена, док је републички просек био 422 индексна поена. У овој области наши ученици су постигли боље резултате од просека ученика из Хрватске (429) и Словеније (448). Координатор пројекта за нашу школу је био наставник информатике и рачунарства Борислав Терзић – саопштавају из Основне школе „Танаско Рајић“.