Društvo

DOK NEKOM NE SMRKNE, DRUGOM NE OSVANE

MEĐU NAMA, BUDI REČENO

„Bogatstvo je nalik na morsku vodu; što je više pijemo, to smo žedniji. Isto važi i za slavu“, zaključio je čuveni nemački filozof Artur Šopenhauer. Oduvek su ekonomski zakoni ponude i potražnje regulisali tržišnu utakmicu i logiku sticanja profita. Ovo toplo leto, okovano pandemijom kovid virusa, pokvarilo je mnoge planove za godišnje odmore. Pokvarilo, suzilo ponudu ograničavanjem kretanja i u regionalnim i u međunarodnim okvirima. Nije odmor samo more, mada, navike su čudo. Za mnoge nema odmora bez odlaska na more. Jednostavno,  dečjim manirom rečeno  –  „ne računa se“…

Nije loše upoznati i svoju zemlju, lepa je Srbija. U svakom njenom delu postoje prirodne, istorijske, kulturne atrakcije. Banje, planine, jezera… Osećaj svežine u sparnim letnjim danima koju nude zelenilo šuma, reke, skriveni izvori, potoci i vodopadi, svoju blagodat pokažu uvek kad se vratimo sa nekog vrelog peska i golog kamena. Preporuke da ovogodišnje godišnje odmore iskoristimo u granicama svoje zemlje su prihvatljive. Ali, naš čovek, ne bio bio naš čovek kada  u svemu ne bi video svoju računicu. Cene u turističkoj ponudi za destinacije u Srbiji i zvanične i one nezvanične „privatne smeštaje“, su gotovo utrostručene. Za određenu svotu novca još prošle godine moglo se boraviti deset dana na morima Grčke, Turske, još niže su cene u Bugarskoj… Malo je onih koji su razmišljali o crnogorskom primorju i pre ograničenja ulaska u ovu zemlju. Za tu istu svotu, danas i ovde, jedna osoba ili porodica mogu se odmarati tek tri, četiri dana… „Nije fer“, komentarišu ljudi, „koriste se prilikom, ucenjuju, alavi…“ Vode se onom starom narodnom: „Dok nekom ne smrkne, drugom ne svane“.  Ovde nije reč o ugroženom poslovanju turističkih agencija koje je evidentno. Može li se izgubljeno  nadoknaditi preko džepa domaćeg turiste, videće se na kraju sezone kada se svedu računi?

A ko se jednom napio morske vode, ostaje je zauvek žedan. Nema to veze sa onim Šopenhauerovim  odnosom prema bogatstvu, za to zadovoljstvo smo se uvek „snalazili“…

Z. L. S.  

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.