Društvo Obrazovanje

НИТ ИЗМЕЂУ НАУКЕ И УМЕТНОСТИ

ОДРЖАНА ИНТЕРАКТИВНА ТРИБИНА О НЕРАСКИДИВОЈ ВЕЗИ МАТЕМАТИКЕ И МУЗИКЕ

У организацији Аматерског и програма за децу и младе, у сали Стартап центра НТПа, у понедељак, 26. фебруара, одржана је интерактивна трибина под називом  “Математика и музиканит између науке и уметности”. Модератор трибине, намењене средњошколцима, била је Стајка Рајић, др интердисциплинарних наука, а музичка пратња је била Маја Протић, професорка клавира.

Маја Протић, Маријана Лазић и Стајка Рајић

Истраживање законитости математике у теорији музике указало је на нераскидиву везу између ове две области. Бројеви и разломци, низови, централна симетрија, транслација, алгоритми, неки су од математичких појмова које сусрећемо у оснавама музичке теорије. Кроз историјска, филозофска и теоријска тумачења, трибина под називом  “Математика и музика – нит између науке и уметности” имала је за циљ да младима приближи свет математике и музике у њиховој повезаности.

– Циљ интерактивне трибине је да деца схвате да постоје велике теоријске, историјске и филозофске везе између математике и музике, да ђаци који су више заинтересовани за музику уоче неке концепте и елементе математике у  музици и, са друге стране, да ученици који више воле математику виде да у метематици има доста музике. Дакле, важно је да деца схвате да је математика логична наука пуна принципа, али и да знају да и у музици морамо да поштујемо одређена правила да бисмо створили неко музичко дело. Музика је лепа, али и математика је лепа. Музика је најапстрактнија у области умености, а математика је најапстрактнија наука. Предавање чине само три целине, прва се бави историјским аспектом развоја математике и музике, друга математичко-музичким ритмом, где ученици могу да освесте који су концепти математике у музичком ритму, и трећа се бави појмом симетрије у математици и музици, где деца могу да уоче основне концепте симетрије у музичким делима – рекла је модератор Стајка Рајић, др интердисциплинарних наука.

Данијела Даниловић, професорка математике у ивањичкој Гимназији, каже да највеће интересовање за математику влада код ученика са посебним способностима за информатику и рачунарство и они имају највише часова математике, седмично пет:  

– Ови ученици се углавном опредељују за полагање пријемног из математике и упусију техничке факултете, а код ђака из општег смера или ученика са посебним способностима за спорт, интересовање за математику је, из године у годину, све мање. Али, када науче нешто из математике и заволе је, виде да математика није баук. Професори им помажу тако што повезују примере из свакодневног живота са задацима које имају на редовној настави.

Богдан Мунитлак, ученик прве године Гимназије, воли математику, јер сматра да је она наука универзума:  

– Математика објашњава све што се дешава, волим је зато што све можемо да докажемо на више начина. Разредна ми је Марија Радовановић, ја сам ученик ИТ одељења и уписао сам овај смер, јер волим информатику и програмирање, а то је јако повезано са математиком. У будућности себе видим као програмера.

Уредник програма Маријана Лазић каже да су интерактивном трибином желели да две наизглед неспојиве науке ученицима представе, управо као повезане, односно, да су логика, креативност и стваралаштво повезани.

– У наредном периоду нас очекују пролећне креативне радионице, крајем марта и у априлу “Васкршња”, на које су малишани нашег града већ навикли. Прва ће бити одржана 23. марта, а реч је о ликовној радионици “Зелена мода”, намењеној деци од осам до 11 година, коју ће водити Катарина Алемпијевић и Драгана Лазовић – најавила је Маријана Лазић и нагласила да Културни центар велику пажњу посвећује и програму за децу и младе, подсетивши да је недавно (27. фебруара) за предшколце и основце нашег града изведена и представа “Сунцокрети” Глумачке радионице КЦ Чачак .

Н. Р.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.