Društvo Privreda

СРПСКИ ПРОИЗВОДИ НА ПУТУ ДО ЗАХТЕВНОГ И ДАЛЕКОГ ТРЖИШТА

ЧАЧАНСКИ ПРИВРЕДНЦИ НА СВЕТСКОЈ ИЗЛОЖБИ EXPO 2020 DUBAI И САЈМУ ХРАНЕ “GULFOOD”

Влада Репиблике Србије, Развојна агенција Србије и Привредна комора Србије омогућили су нашим привредницима да посете највећи глобални догађајСветску изложбу Експо 2020 у Дубаију. Према још увек незваничним подацима, с обзиром на то да предстоји још једна тематска недеља посвећена водама, до сада је сајам посетило више од 1.200 привредника из Србије, који су  могли да виде потенцијале Уједињених Арапских Емирата. Будући да је престижни сајам Експо организован у сарадњи са 190 земаља, српски привредници су, такође, могли да се упознају и са потенцијалима ових држава. Прошле седмице, осмој тематској недељи посвећеној прехрамбеној индустрији и технолошким иновацијама, присуствовали су и чански привредници, на челу са Гораном Танасковић, руководиоцем ОЈ Чачак Регионалне привредне коморе Моравичког и Рашког управног округа.

Престижна Светска изложба Експо 2020 организована је у оквиру Слободне зоне Дубаија, на више од десет хектара. У њеном саставу су лука и аеродром, тако да је привредницима омогућено да што лакше послују, а постављени су и хабови, где се обављају билатерални разговори. Привредна комора Србије, такође, има свој Бизнис хаб, где су све услуге бесплатне и где привредници могу да добију неопходну подршку, каже за наш лист Горана Танасковић, руководилац ОЈ Чачак РПК Моравичког и Рашког управног округа:

– Наравно, осим билатералних разговора са пословним партнерима, сви привредници могу да представе своје производне и извозне потенцијале. На српском Бизнис хабу смо огранизовали и вече ракије и вина, где смо представили наше дестилерије и винарије, а своје место је нашла и ракија “Јелички дукат”, чачанског произвођача. Велики број иностраних партнера је те вечери дошао да види штанд, али и да дегустира наша пића. Можемо да будемо веома поносни, јер, иако поједине нације у Дубаију не конзумирају алкохолна пића, све више ресторана у понуди има и српске ракије и вина, због туриста.  

Прошле седмице, Експо сајам прехране и пољопривреде, као осме тематске недеље, посетили су и представници чачанских предузећа “Поло”, “Елестра”, “SB Brava” и Агрономског факултета, који су имали бројне билатералне разговоре, како са директним произвођачима, тако и са дистрибутерима.

МЕЂУНАРОДНИ САЈАМ ХРАНЕ “GULFOOD”

Иначе, Развојна агенција Србије и Привредна комора Србије пети пут заредом организовале су учешће и представљање српских компанија на највећој и најзначајнијој специјализованој изложби прехрамбене индустрије у Уједињеним Арапским Емиратима, односно, на Међународном сајму хране “Gulfood”.

– Поред Експа, посетили смо један од највећих светских сајмова хране и пића “Gulfood”, који је одржан од 13. до 17. фебруара, у Дубаију, а где је било представљено 120 земаља са више од 4.000 компанија. Једна хала је била посвећена само дистрибутерима, што је за наше привреднике било веома интересантно, јер су највише састанака имали управо са дистрибутерима, преко којих могу да пласирају своје производе. Чачански представници су разговорали са хрватским, руским, босанским, турским и пољским дистрибутерима и очекују конкретне резултате. Наравно, и на сајму “Gulfood” Србија је имала свој штанд, који је био јако добро посећен, а 12 наших компанија је на леп и занимљив начин представило своје призводне потенцијале – каже Горна Танасковић.  

Наша саговорница наглашава да их је посебно обрадовало што су у супермаркетима у Дубаију могли да виде српску јабуку, кекс “Плазма”, “Зачин C”, јер то потврђује да на овом великом и захтевном тржишту заиста могу да пласирају одређене производе:

– Упознали смо једно необично тржиште, њихове навике, специфичне захтеве и укусе, када говоримо о храни. Реч је о изузетно богатој земљи, где средњи слој друштва готово и не постоји. Енормно богати становници користе најквалитетнију и најскупљу храну, али и мање платежно способном слоју би могли да понудимо и пласирамо нашу храну. Наравно, морамо бити конкурентни са ценама, јер је Дубаи тржиште које је интересантно свима, где су заступљене огромне количине хране из Турске, Индије и околних земаља које нуде врло јефтине прехрамбене производе. Оно где, такође, видимо наш потенцијал су хотели, којих у Дубаију има у великом броју, где се послужује европска храна и где можемо понудити наше производе.

“ГЛОБАЛНО СЕЛО”

Чачански привредници су посетили и “Глобално село”, где је представљено више од 80 земаља, са својим карактеристичним штандовима у облику државе из које долазе. Поред хране, на штандовима продају и остале производе, текстилне, козметичке…  

– Посетили смо два веома посећена ресторана Босне и Херцеговине, у једном се продају искључиво јагњеће и пилеће печење, а у другом само босански ћевапи. Такође, имају и киоске где продају своју храну. Разговарали смо о могућностима да и Србија отвори свој ресторан и представи прехрамбени потенцијал. У Дубаију су заступљене све нације, што је разлог више за отварање нашег ресторана. Имамо и велики број Срба који живи и ради у Дубаију и, можда најважније, наша храна је врло укусна. Наравно, чињеница је да је њихова храна другачијег укуса, са више зачина, да је више љута, него наша. Тачно је и да зимницу спремају на другачији начин, али наши потенцијали у свежем и замрзнутом воћу свакако могу да пронађу своје место и на њиховом захтевном тржишту – каже Танасковић.

Наша саговорница подсећа да су Уједињени Арапски Емирати велико тржиште, увозно оријентисано када је реч о прехрамбеној индустрији, што представља велику могућност за српске компаније, које могу да понуде многе производе и овом тржишту.   

– Емирати увозе више од 80 одсто прехрамбених производа, што отвара велике могућности српским, а самим тим и чачанским произвођачима. Углавном, једна импресивна недеља у Дубаију, где смо се упознали са потенцијалима и захтевима многих земаља. Током осме тематске недеље српски привредници су учествовали на пословним форумима са привредницима Словеније, Пољске, Малте, Либана, Литваније, Мексика, Аустралије, Малезије, Египта, као и многих других земаља. Сигурна сам да ће одређени српски производи наћи пут до овог захтевног и далеког тржишта – нагласила је Танасковић.

Иначе, свечаним подизањем заставе и интонирањем српске химне, на највећем глобалном догађају – Светској изложби Експо 2020 Дубаји, обележен је Дан државности Републике Србије, 15. фебруар.

Нела Радичевић

Фото: Архива саговорнице



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.