“ТУРИСТИЧКИ ЦВЕТ”, КАО КРУНА ВРЕДНОГ РАДА
У Опери и театру “Мадленианум” у Београду, 16. децембра, уручене су традиционалне награде “Туристички цвет”, које Туристичка организација Србије додељује за значајна остварења у подизању квалитета туристичких услуга, као и за допринос развоју, унапређењу и промоцији туризма, физичким и правним лицима у Србији. Туристичка организација Чачка добитник је награде “Туристички цвет”, за најбољу туристичку организацију у Србији. Ова престижна награда уручена је директору Туристичке организације Чачка Војину Јаковљевићу. Иначе, “Туристички цвет” се додељује у следећим категоријама: туристичка организација, туристичка манифестација, рецептивна туристичка агенција, угоститељски објекат за смештај (са две поткатегорије) и организација или појединац за допринос унапређењу туризма и подизању квалитета туристичких услуга.
На овогодишњи конкурс за награду “Туристички цвет” стигао је велики број пријава, више од 70, а петочлани жири и интернет публика, одлучивали су о добитницима овог престижног признања. Туристичка организација Чачка је интензивним промотивним активностима и великим бројем пројектних активности, које су реализоване у претходном периоду, доказала да је Чачак дестинација која пружа квалитетну и разноврсну туристичку понуду и доприноси развоју и промоцији туризма Србије, каже за наш лист Војин Јаковљевић, директор ТОЧ-а.
– У одличној конкуренцији, у ужи избор су ушле туристичке организације Инђије, Лознице и Чачка. Заиста је ово била фантастична година за све три туристичке организације, али је пресудио глас публике, а тиме се јако поносимо, јер су нијансе одлучивале о најбољој туристичкој организацији. Нема ништа лепше, него кад суграђани препознају велики рад и труд, не само у 2021, него у неколико претходних година, које су допринеле да, поред осталог, постанемо и фокус за велика улагања предвиђена мастер планом развоја туризма за наредних пет година. Велики је успех бити међу осам туристичких дестинација које су у фокусу Владе Републике Србије, као што су Златибор, Врњачка Бања, Копаоник, Фрушка Гора, Стара планина… Захваљујући градском руководству на челу са градоначелником Милуном Тодоровићем, који је препознао туризам као веома важну привредну грану у развоју Града Чачка, ми смо од 2016. године урадили много пројеката, које је требало и раније реализовати. Резултати се виде на терену, а круна рада свих ових година је Награда “Туристички цвет” – нагласио је Јаковљевић.
Према речима нашег саговорника, ова година је била веома успешна за Туристичку организацију Чачка, реализовано је неколико пројеката и то у предвиђеним роковима, заједно са Владом Србије и локалном самоуправом:
– Програм ревитализације Предела изузетних одлика “Овчарско-кабларска клисура” покренут је на иницијативу Туристичке организације Чачка. Влада Републике Србије препознала је значај овог подручја и одобрила средства кроз ресорна министарства за реализацију бројних пројеката: изградњу пристаништа на језеру Међувршје, изградњу централног трга, амфитеатра, парка и Природњачког центра у Овчар Бањи, реконструкцију пута до врха Каблара, реновирање железничке станице. Овим пројектним активностима и додатним садржајима у Овчарско-кабларској клисури унапређена је туристичка понуда и омогућен развој различитих видова туризма.
Туристичка организација Чачка ће наставити и са реализацијом промотивних активности, у циљу даљег развоја туристичке понуде Чачка и промоције туризма Србије.
– Наша Туристичка организација има одличне промотивне активности још од оснивања, од 1997. године. И у време пандемије смо морали да допремо до свих наших потенцијалних туриста, пошто нису били организовани сајмови туризма, ни прошле, ни ове године. Одличули смо да на најсавременији начин приступимо дигиталном маркетингу, тј. промоцији дестинације путем друштвених мрежа. Апсолутно смо били видљиви на интернету. Последњег викенда, односно, суботе у новембру, имали смо више од 1.000 туриста на врху Каблара. Само у мају 2019. године, ову дестинацију је посетило 60.000 ђака из целе Србије, захваљујући доброј промоцији. Наравно, сва улагања у Овчар Бању подстакла су и приватни сектор, односно, повећан је број кревета у хотелима, хостелима, приватном смештају. Само у клисури је регистровано око 100 кревета више, јер су многи власници објеката, популарни “викендаши”, одлучили да свој смештај претворе у комерцијалне сврхе – објашњава Јаковљевић.
Поред вредног рада запослених, Туристичка организација Чачка је и званични носилац титуле најбоље у Србији и због урђења Овчарско-кабларске клисуре, које представља један од већих подухвата када је реч о улагању у туризму у овом крају.
Нела Радичевић
Фото: Архива ТОЧ-а
НАГРАДА КОЛЕКТИВУ И ЛОКАЛНОЈ САМОУПРАВИ
– Награда “Туристички цвет” ће нам дати нову енергију за даљи наставак нашег рада и подстицај да радимо још више и посвећеније, јер већ следеће године нас очекују велика улагања у Овчарско-кабларску клисуру, чак пет пута већа, него што су била ове године. Надамо се да ћемо брзо привући и приватне инвеститоре у градњи појединих угоститељских капацитета. Један од пројеката је и изградња РХ центра у Овчар Бањи, као и изградња новог видиковца на Каблару, кога су већ најављивали као ”Стаклено чудо”. Очекујемо да ће то бити права атракција, пројекат ће финансирати Министарство туризма и локална самоуправа. Нови видиковац ће бити јединствен у Србији и региону, што ће допринети посебном доживљају свим нашим туристима. Претходних година смо били позитиван пример, посебно у току 2021, а верујем да ћемо бити и убудуће, и зато сматрам да су ову награду заслужили, како колектив Туристичке организације Чачка, тако и локална самоуправа – нагласио је Војин Јаковљевић.