Aktuelno Grad

ZA ASFALTIRANJE SAOBRAĆAJNICA NA GRADSKOM GROBLJU POTREBNO 15 MILIONA DINARA

STAZE „ČEKAJU“ REBALANS BUDŽETA

Mnogi Čačani već godinama plaćaju zakup grobnih mesta u delu Šunderića brdo, redovno izmiruju sve obaveze, ali da bi došli do grobova svojih najrođenijih skoro dve decenije moraju preko blata ili kamenja. Vrlo često naši sugrađani negoduju, jer smatraju da je odavno trebalo da se urede i asfaltiraju interne saobraćajnice i staze i da je deo novca, koji plaćaju za zakup i održavanje, trebalo uložiti i za te namene. Đoko Šelović, tehnički direktor JP „Gradsko zelenilo“, a koji je dugo godina bio upravnik „Groblja“, objašnjava da ovo nije jedini deo gradskog groblja sa neasfaltiranim stazama i kaže da postoji obećanje gradskih vlasti da se novac za te namene obezbedi prvim narednim rebalansom budžeta.


Prema rečima Šelovića, asfaltiranje saobraćajnica na groblju redovno se nalazi u godišnjim planovima preduzeća, ali on naglašava da je jedini problem da se planovi realizuju nedostatak novca.
– Ukupna dužina puta na Šunderića brdu koji nije asfaltiran je 1.300 metara. Na starom groblju mora se uraditi još staza broj 2, koja je sada u veoma lošem stanju, a čija je dužina oko 210 metara. I na lokaciji Krasojevići je više staza u raznim parcelama… Da bi se sve postojeće saobraćajnice na groblju asfaltirale potrebno je oko 15 miliona dinara, koje mi ne možemo da obezbedimo. Treba reći da se infrastrukturni radovi ne mogu izvoditi od novca od zakupa grobnih mesta i za održavanje, već da sredstva za infrastukturu obezbeđuje lokalna samouprava – deo je objašnjenja Šelovića…


Čačansko groblje prostire se na površini od oko 36 hektara. Kada je 1987. urađen projekat za proširenje za dodatnih 6,7 hektara (deo iznad novog parkinga), bilo je predviđeno iseljavanje nekoliko porodica Petrović na samom vrhu Obilićeve… Bili su projektovani čak i skverovi, okretnice, velike zelene površine, klupe… Samo deo blizu kapele, iznad starog parkinga, rađen je baš kako projekat nalaže – okviri metarske širine, širina razmaka između redova grobnih okvira (odnosno staze) dva metra… Ali, kad se videlo da je to i skupo i necelishodno (tada je bilo oko 250 sahrana godišnje, a sada ih je skoro tri puta više), sužavani su zidovi, a zelena površina skoro da je izbačena iz projekta
V. T.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.