Društvo Selo

ЖИТЕЉИ МРШИНАЦА ДОБИЛИ 290 МЕТАРА НОВОГ АСФАЛТА

ИСТОВРЕМЕНО РЕШЕН И ПРОБЛЕМ ПОВРШИНСКИХ ВОДА

У Месној заједници Мршинци је прошле недеље завршено асфалтирање пута поред амбуланте, у дужини од 290 метара. Истовремено је урађена и кишна канализација. Укупна вредност инвестиције је седам милиона динара, а радове је извело предузеће  „Штрабаг“.   

Како је навео у изјави за „Чачански глас“ Јовица Вучићевић, председник Савета МЗ Мршинци, ова кратка саобраћајница се налази у густо насељеном подручју села и одавно је постојала велика потреба за њеним асфалтирањем. У кишним периодима године, овом улицом се сливала огромна количина воде, што је мештанима отежавало нормално  функционисање.  

– Мештани који живе у овом делу села сада могу коначно да oдахну, јер ће током читаве године моћи нормално да долазе до својих кућа. Kвалитет изведених радова је на високом нивоу. Постављање новог асфалта и сливника са одводним цевима решило је проблем површинских вода и ова улица се сада може сврстати међу уређеније, јер задовољава предвиђене стандарде – каже председник Савета МЗ Мршинци и додаје да је у јуну ове године извучена и ризла на путном правцу од Чантрачке рампе до  старог краљевачког пута, у дужини од 800 метара, а вредност изведених радова је износила 750.000 динара.

Месна заједница Мршинци има око 60 километара путева, од којих је асфалтирано свега око 15. 

– Давне 1983. године,  након потписивања  повеље о братимљењу  са словеначком МЗ Моравче у Општини Домжале, показали смо гостима из Словеније наше село. Нисмо имали асфалтиран саобраћајни прстен села, већ се он највећим делом састојао од макадамских путева. И данас имамо сличну ситуацију, што је, након толико година, просто невероватно. Размишљао сам о успостављању тешње сарадње са Словенцима, али сам схватио да не бисмо имали чиме да се похвалимо, када је реч о путној инфраструктури, а прошло је пуних 39 година од њиховог боравка у Мршинцима. Зар да их поново проводимо макадамским путевима? Наравно, мештанима овог села много значи сваки метар новог асфалта, јер им то буди наду да ће млади изабрати да остану да живе у свом родном крају, на имањима својих предака и да Мршинци неће доживети судбину бројних села која су се погасила у различитим деловима Србије. И житељи сеоског подручја, а превасходно мади, очекују да се услови живота на селу бар донекле приближе градским, како би могли нормално да функционишу и живе. То подразумева да имају добру саобраћајну комуникацију са осталим светом, да не газе блато, да имају довољно воде, стабилно снабдевање електричном енергијом, да им струја не нестаје са првим капима кише, да имају стабилан интернет… – истиче Вучићевић.

У темељној анализи претходног периода, председник Савета МЗ Мршинци наводи да од 2005. до 2017. године у њиховом селу није ништа значајније урађено у области путне инфраструктуре. Нешто плодотворнији је био период од 2018. године, па до данас, у коме је у Мршинцима асфалтирано око 2.600 метара путева, што је, како оцењује Вучићевић, и даље недовољно, ако се узме у обзир економска, просторна и демографска величина њихове месне заједнице:

– Нисмо успели да асфалтирамо за нас веома важне путеве које смо у претходним годинама стављали међу приоритете. То су: путни правац од Костића рампе до пута за Бапско Поље (750 метара), затим траса од Чикириза до пута за Бапско Поље (1.200 метара), као и путни правци од Чантрачке рампе до краљевачког пута (800 метара) и пут за Бапско Поље (3.200 метара). Овај последњи има асфалт, који је у потпуности дотрајао и преко му је потребна реконструкција. Осим асфалтирања наведених путева, Мршинцима је потребна изградња канализације, стабилно водоснабдевање, реконструкција нисконапонске мреже која је тренутно у изузетно лошем стању и постављање уличне расвете. Поред свега наведеног, више година потежемо и питање обезбеђења пружног прелаза 90 + 740, тзв. Чантрачке рампе, где је у претходном периоду било много удеса са смртним исходом. Како би се подигла безбедност мештана и, генерално узев, свих учесника у саобраћају, који свакодневно прелазе пругу на поменутом месту, потребно је да се пружни прелаз опреми рампом са полубраницима и светлосним уређајима.

Када је реч о безбедности у саобраћају, као други проблем, који би требало под хитно да се решава, Вучићевић наводи угроженост пешака и бициклиста на траси старог пута Чачак – Краљево, од Слатине до  скретања за Бапско Поље и то у дужини од 1.000 метара. На тој деоници пута је, како објашњава, неопходна изградња стазе, која би смањила угроженост и пешака и бициклиста, јер у Мршинцима има много мајки које своју децу свакодневно превозе бициклима од куће до обданишта и натраг.

Мршинци имају 435 домаћинстава и око 1.240 житеља. Баш као и у другим сеоским срединама у Србији, и овде постоје бројна старачка домаћинства, јер су млади у протеклих двадесетак година често напуштали родна огњишта и одлазили у веће градове или иностранство, најпре због школавања, а касније и запошљавања.

В. С.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.