Društvo

АПЕЛ ПОТРОШАЧИМА ДА ИЗМИРЕ ДУГОВАЊА ЗА ВОДУ

ТУЖБЕ ЗА НЕРЕДОВНЕ ПЛАТИШЕ ВЕЋ У СЕПТЕМБРУ

Током наредна два месеца Јавно комунално предузеће “Водовод” Чачак тужиће потрошаче који дужи временски период нису измирили своја дуговања. Прве тужбе ће уследити већ крајем септембра. Како је истакао директор „Водовода“ Зоран Пантовић, на тај потез предузеће је принуђено, како, пре свега, не би плаћало казне због законских обавеза. Он је и преко „Чачанског гласа“ позвао грађане да што пре измире цео или део дуга, како не би били утужени и изложени додатним трошковима за извршитеље.

Зоран Пантовић, директор ЈКП „Водовод“

Број тужби и дуг за незимирене рачуне је из године у годину готово исти. Раније су утужења вршена већ у марту, али због пандемије и ванредне ситуације ова одлука је пролонгирана за скоро шест месеци. Прошле године, наводи Пантовић, тужено је више од 1.300 корисника, од чега 835 индивидуалних и 431 потрошач у стамбеним зградама. Њихов главни дуг био је близу 33 милиона динара. За вредност тог дуга градско предузеће морало је да уплати око 8,5 милиона динара као предујам судским извршитељима.

– Ако се у међувремену на државном нивоу донесе одлука да се због короне не туже потрошачи због неизмиреног дуга или да рок застарелости буде две-три, уместо садашњих годину дана, ми ћемо поштовати ту одлуку. У супротном, морамо поступати по Закону, односно поднети тужбе, јер предузећу и одговорном лицу прете велике казне. Када се поднесу тужбе, предмет више није у нашем предузећу, већ одлази код извршитеља. Када они изврше наплату, преносе нам паре, али и они имају одређене трошкове. Зато апелујемо на потрошаче да плате бар део дуга, како не бисмо дошли у ту ситуацију – каже Пантовић и додаје да и сада, без обзира на тешко стање због пандемије, велики број потрошача редовно измирује своје рачуне за воду и канализацију, што омогућава „Водоводу“ да плаћа своје обавезе.

Већ годинама ово предузеће тужи готово исте потрошаче. Ипак, у односу на ранији период, сада преко извршитеља наплата иде брже, али се дешава да су трошкови велики у односу на вредност главног дуга. Од 2014. године до данас „Водовод“ је извршитељима платио око 43 милиона динара. Највећи део тога новца вратио се предузећу кроз наплату од грађана, али Пантовић наглашава да је за потрошаче далеко јефитније да дуг измире редовним путем.

До краја 2019. године било је закључено је око 3.000 репрограма за укупан износ дуга од 123 милиона динара. Од тога је наплаћено више од 96 милиона динара. Директор Пантовић каже да ће бити тужено и око 500 потрошача који нису испоштовали споразум о репорограму.

Тужбе се подносе и против предузећа која не измирују своје обавезе према „Водоводу“. Прошле године тужена су 52 предузећа и сви ти предмети су сада код извршитеља. Иначе, према речима Пантовића, знатно је смањена продаја воде према компанијама. Он наводи као пример „Слободу“. Прошле године тој компанији фактурисано је око 300.000 кубика воде мање, него ранијих година…

„Водовод“ је и 2019. годину завршио са позитивним пословањем од 1,312 милиона динара. Али, делом и због пада продаје воде привреди, ово је знатно мања добит у односу на претходних седам година. Иначе, од 1994. до 2012. „Водовод“ је пословао са губитком, који је у једном тренутку достигао 556 милиона динара. Од 2013. бележе се добити, а највећа је била 2017, око 36 милиона динара. Како је објаснио директор Пантовић, половина од добити се уплаћује у буџет града, а остатком се покривају дуговања из ранијих година.

В. Т.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.