Kultura

ГРАДСКО ПОЗОРИШТЕ ЧАЧАК, ОСВРТ НА ПРОШЛУ И ПЛАНОВИ ЗА 2022. И НАРЕДНУ „ПРЕСТОНИЧКУ“ ГОДИНУ

НА СЦЕНИ – СЛОБОДА, СОЊА И МАТИЈЕВИЋ

Градско позориште Чачак у години која је за нама, упркос незахвалној епидемиолошкој ситуацији и у ограниченим условима за рад успева да одржи свој продукцијски континуитет. За ову институцију то је, по речима директора установе и глумца Братислава Јанковића – јако важно, јер је ово позориште и даље најмлађа институција културе у граду, али и  најмлађе позориште у Србији, и зато пред собом мора имати за циљ што већи број својих продукција.

РЕТРОСПЕКТИВА 2021.

– Без обзира колико нам је тешко да одржимо континуитет у редовном репертоару, када то кажем, мислим на многе проблеме са којима се као нова институција сусрећемо, у смислу техничких, просторних, кадровских и других недостатака, што је и сасвим природно, када од самог почетка подижете и стварате нешто тако комплексно као што је потпуно нова институција културе. На решавању тих проблема свакодневно радимо са градским руководством, па опет понављам свима, као и себи, потребно је стрпљење! Уз све наведене недостатке који нам стварају потешкоће, ипак успевамо да реализујемо свој Програм рада предвиђен за 2021. годину, то јест да у оквиру своје основне делатности проширимо нашу продукцију – истиче Јанковић.

ПРВА ПРЕДСТАВА 2021. – „ЕП О ГИЛГАМЕШУ“

Прва представа у 2021. години реализована у Градском  позоришту Чачак је комад  „Еп о Гилгамешу“. Пробе за ову сложену представу рађену по тексту најстаријег поетског записа у историји света, започете су у марту прошле године, а премијера је реализована у мају 2021. године. Дакле, реализована је у прилично кратком року. Након претпремијере и премијере представе, настављена су њена репризна извођења.

Представа је постављена на сцену у режији, чачанској публици већ познатог и успешног младог редитеља Југа Ђорђевића и драматизацији Тијане Грумић.

– Важно је напоменути да је представа урађена са комплетном уметничком ауторском екипом, што подразумева да су за сваки уметнички сегмент представе ангажовани стручни сарадници, тако да позориште по први пут ангажује професионалног сценографа, композитора, лектора, дизајнера светла, сарадника за сценски покрет итд.

Самим тим, Градско позориште Чачак овим пројектом подиже свој начин рада на један виши уметнички ниво у односу на претходне године – напомиње Братислав Јанковић.

ДРУГА ПРЕДСТАВА 2021. – МОНОДРАМА „НЕНАПИСАНА ПИСМА“

Након летње паузе и почетком нове позоришне сезоне у октобру месецу реализована је друга представа Градског позоришта Чачак. Реч је о монодрами „Ненаписана писма“ која је постављена по тексту чачанске књижевнице Милкице Милетић, у режији Наташе Радуловић, о животу и уметничком стваралаштву једне од највећих српских уметница Надежде Петровић. Монодраму изводи позната глумица Народног позоришта у Београду Вања Милачић. Представа је урађена у продукцији Градског позоришта Чачак и у сарадњи са београдском кућом Fame solutions.

Пробе за представу започете су у летњем периоду, док је премијера реализована у октобру месецу на Великој сцени Дома културе у Чачку.

– Представа „Ненаписана писма“ премијерно је приказана 3. децембра 2021. године и у Народном позоришту у Београду на Сцени „Раша Плаовић“. Са Народним позориштем у Београду успостављен је и договор о сарадњи, који подразумева да се представа изводи на редовном репертоару ове куће до краја 2021/2022 сезоне – истиче наш саговорник.

ЕКСКЛУЗИВНО: ПОЧЕТАК РАДА НА ТРЕЋОЈ ПРЕДСТАВИ “СЛОБОДА ЧАЧАК“

Крајем године, у децембру, започет је рад на трећој представи Градског позоришта Чачак. За избор новог комада одабран је драмски текст младе чачанске ауторке Ане Вучићевић, која је дипломирала драматургију на Факултету дрмаских уметности у Београду. Реч је о њеном дипломском раду, то јест, драмском комаду под називом „Слобода Чачак“, ексклузивно за „Чачански глас“ открива Братислав Јанковић.

– О овом, по мом мишљењу, јако добро написаном комаду „Слобода Чачак“, у овом тренутку не бих много причао, осим да је реч о комаду за који верујем да самим својим насловом интригира да је реч о „локалној теми“, са много ширим друштвено ангажованим садржајем и универзалним мотивом „СЛОБОДЕ“, ето толико за сад. Изузетно ми је драго што радимо комад наше Чачанке Ане Вучићевић и што и даље следимо принцип да са сваким новим пројектом укључујемо или промовишемо неког од локалних уметника. Очекује нас сигурно поново нешто другачији позоришни концепт, што сад већ могу слободно да кажем да се од наших представа и очекује. Посебно зато што од старта имамо за циљ да се изградимокаосавремено позориште које прати нове тенденције у позоришној уметности.

Пробе за нову представу су у припремној фази, а премијера нас очекује у мају ове године – најављује први човек локалног театра.

ПЛАНОВИ ЗА 2022. И ПРИПРЕМЕ ЗА ПРОЈЕКАТ „ПРЕСТОНИЦА КУЛТУРЕ 2023.“

У плану за 2022. годину су још две представе у продукцији Градског позоришта Чачак, али најважнији фокус, тврди Јанковић, биће свакако припрема за 2023. годину, када ће Град Чачак, као што је већ познато, бити прва Национална престоница културе.

– Нашу институцију у тој години, тек очекују изазови и изузетно захтевни пројекти. Поред свих заједничких организационих послова који нас колективно чекају на нивоу свих установа културе, у конкретном случају, за Градско позориште Чачак предвиђене су представа о Соњи Савић, у режији чувеног редитеља Андраша Урбана, као и поставка комада једног од наших познатих савремених чачанских аутора. Тренутно смо у преговорима са књижевником Владаном Матијевићем, око поставке његовог драмског комада или драматизације једног од његових романа – најављује богату и квалитетну сценску будућност љубитељима уметности театра Братислав Јанковић, управник чачанског Градског позоришта.

Зорица Лешовић Станојевић

Фотографије: Архива Градског позоришта Чачак

Оставите одговор