Društvo Obrazovanje

КОГНИТИВНИ, ЕМОТИВНИ И СОЦИЈАЛНИ РАЗВОЈ ДЕЦЕ

ОДРЖАНА ИНТЕРАКТИВНА РАДИОНИЦА “МАТЕМАТИКА И МУЗИКА”

У организацији Аматерског и програма за децу и младе, у малој сали Културног центра Чачак, у уторак, 30. јануара, одржана је интерактивна радионица “Математика и музика”. Радионицу, која је била намењена деци узраста од осам до 12 година, водила је Стајка Рајић, др интердисциплинарних наука, а музичка пратња је била Маја Протић, професорка клавира.

ЛОГИКА, КРЕАТИВНОСТ И СТВАРАЛАШТВО

Математика и музика, наизглед неспојиве, откривају свет логике и  стваралаштва. Научно је доказано да музика утиче на успех деце у решавању математичких задатака, а теорија музике заснована је на одређеним математичким принципима, правилима и законима. Током радионице, кроз низ интерактивних ативности, деца истражују свет математике и свет музике, решавају математичке, музичке и математичко-музичке задатке и подстичу когнитивни, емотивни и социјални развој, као и креативност и стваралаштво, каже креатор радионице Стајка Рајић, која је докторирала на интердисциплинарним студијама, истраживачка област “Утицај математике и музике на дечји развој”.   

– Циљ радионице је да се деци приближи веза између математике и музике на интуитивном нивоу, да деца схвате да постоји веза између математике, као науке и музике, као уметности. Интересантно је да су математика, као наука и музика, као уметност две апстрактне дисциплине. Поред тога што нам је циљ да укажемо на везу математике и музике кроз различите математичко-музичке активности, такође, желимо да утичемо на целокупан развој дечије личности. Математика развија логичко мишљење, а музика креативност и стваралаштво, тако да кроз спој математике и музике подстичемо целокупан когнитивни развој. Али, кроз сарадњу и тимски рад подстичемо и социјални и емотивни развој дечије личности. Конкретно, на радионици смо се усмерили на активности где ће деца да споје број и музички тон, да споје геометрију, односно цртањем троуглова чуће како звуче одређени молски и дурски акорди, упоредиће како је геометрија повезана са математиком, кроз покрет у математици и покрет у музици – каже Стајка Рајић.    

“МАТЕМАТИКА МИ ОДЛИЧНО ИДЕ, А ОБОЖАВАМ МУЗИКУ”

Деветогодишњи полазник Борис Јовановић, ученик трећег разреда ОШ “Милица Павловић”, на радионицу се пријавио зато што му математика “иде” одлично.   

– Сви тестови за редом ми “иду” 5+, 5+, 5+. Када сабирамо неке “тешке” цифре, ја некако пре свих све урадим и први подигнем руку. Скоро сваки пут једини урадим све тачно и добијем 5+. Заволео сам математику још од треће године и сабирао сам јако велике цифре. Највише сам учим, вежбам, а некад ми мама даје неке “тешке” цифре и ја то решавам без проблема – каже сјајни математичар Борис, који обожава музику и “прати ритам сваке песме, иако је можда и не зна”.

Уредник програма Маријана Лазић каже да су овом интерактивном радионицом желели да две наизглед неспојиве науке деци прикажу, управо, као спојиве, односно да су логика, креативност и стваралаштво повезани.

– Радионица је била намењена деци узраста од осам до 12 година. Ово је почетак дружења са нашом најмлађом публиком, кроз радионице које ће бити реализоване у Културном центру. Надамо се да ће бити посећене. У наредном периоду нас очекују пролећне креативне радионице, крајем марта и у априлу “Васкршња”, на које су малишани нашег града већ навикли – најавила је Лазић.

Интерактивна радионица “Математика и музика” изведена је прошле године у Музеју науке и технике у Београду и у Развојно-образовном центру “Тутор” у Чачку.

Н. Р.

Фото: Н. Р. и Културни центар Чачак

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.