Društvo

Ministar zdravlja najavio da se bolnice od danas „posvećuju“ pacijentima koji nemaju koronu

Ministar zdravlja Zlatibor Lončar razgovarao je danas sa direktorima bolnica koje nisu u kovid sistemu, a na sastanku je analizirano koliko svaka bolnica ima skenera i magnetnih rezonanci i napravljen je protokol koliko na tim aparatima mora da se uradi pregleda u toku dana. Lončar kaže da će se raditi svakim danom od 7 do 19 sati i da će u tom vremenskom intervalu na svakom MR aparatu morati da se uradi 20 pregleda, a na CT aparatu 40.

Foto: MNA

„Radićemo i vikendom, za početka subotom, a možda i nedeljom. Želimo da iskoristimo ovaj momenat da maksimalno pomognemo pacijentima koji nemaju koronu, ali imaju neke druge bolesti“, rekao je Lončar novinarima.

On je precizirao da oni pacijenti koji su preko IZIS-a zakazali dijagnostiku i treba da odu na pregled u narednih nekoliko dana za njih ostaje taj termin. Kako kaže, pozvaće ih samo iz bolnica da provere da li će doći ili su možda već obavili pregled kako ne bi ostao upražnjen termin.

Svaka bolnica imaće i poseban telefonski broj na koji će pacijenti moći da se informišu o svemu što ih zanima u vezi pregleda, dijagnostike i operacija.

„Na dnevnom nivou imaćemo koliko smo uradili skenera, MR, koronarografija“, naveo je ministar i naglasio da će se u punom kapacitetu raditi i ortopedske operacije, operacije katarakte.

Program rada svake bolnice napravljen je za naredne dve do tri nedelje, a kako će se nakon toga raditi zavisiće od epidemiološke situacija sa koronom.

„Sada imamo manji procenat ljudi koji imaju koronu i mnogo veći broj pacijenata koji imaju druge bolesti“, naveo je Lončar.


Kako kaže, epidemiološka situacija sa korona virusom sada dozvoljava da se puna pažnja posveti pacijentima koji imaju hronične bolesti i koji su strpljivo čekali da se stiša situacija sa koronom.

Izvor: RTV

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.