„Volvo i Kavim Dan otvorenih vrata“

Kompanija „Autoprevoz“ juče je organizovala manifestaciju pod nazivom „Volvo i Kavim Dan otvorenih vrata“, kojom se prema rečima direktora „Autoprevoza“ Aleksandra Petronijevića, prvi put na takav način građanima prezentovao značaj, kao i nove tehnologije javnog prevoza. Manifestacija je trajala od 12 do 18 časova, a obuhvatila je stručne radionice za srednjoškolce o bezbednosti u saobraćaju i značaju javnog prevoza, predstavljanje novih tehnologija, kao i egzibicione drift vožnje, na samom kraju ove svečanosti.

– Iskoristili smo trenutak nabavke malo atraktivnijih i novijih vozila, kao i zainteresovanost firme „Volvo“, koja nas je podržala u ovoj manifestaciji. Ovo je prigoda i edukativnog i socijalog karaktera – rekao je Petronijević. U okviru manifestacije, akcenat je stavljen na edukaciju srednjoškolaca o bezbednosti u saobraćaju, kao i o značaju javnog saobraćaja. Tokom čitavog dana bilo je oko 500 posetilaca, a stručnim radionicama prisustvovalo je oko 200 srednjoškolaca.

unnamed  

– Činjenica je da Čačak dugo bije glas da je to grad sa najvećim brojem automobila po glavi stanovnika. Mislimo da na ovaj način treba da približimo javni prevoz putnicima. Mi smo prvi u Srbiji koji smo se odučili i na uvođenje hibridnih, ekoloških vozila. Aktivno promovišemo i kupovinu internet prodaje karata, gde kombinujemo prvi put dinamički cenovnik. Kao kod avio kompanija, putnici mogu čak i za dinar da kupe kartu, ali i po drugim promotivnim cenama. Uveli smo brojače putnika, priuštili smo danas i prezentaciju bicikala, kao jedan od vidova javnog prevoza – rekao je Petronijević. „Autoprevoz“ trenutno ima 145 autobusa i 330 zaposlenih. Petronijević je naglasio da za uspeh firme kao parametre uzima zemlje veličine Srbije, po broju stanovnika, naglasivši da smo mi nažalost daleko iza njih.

unnamed (1)

– Recimo Izrael, a oni su nam vlasnici, ima sedam miliona stanovnika, a godišnje kupe 2.500 novih autobusa. Srbija je prošle godine kupila 160. Prostor za nabavku je ogroman. U Srbiji ima oko 9.000 registrovanih vozila, a normalna stopa obnove voznog parka bi bila deset odsto, što znači da bismo mi, ako korektno poslujemo, trebalo da nabavljamo do 1.000 vozila godišnje – rekao je Petronijević.

Radionice za učenike pokazale su im koliko je značajna bezbednost, ali i moderna, hibridna vozila marke „Volvo“.

Jedan od predavača srednjoškolcima bila je Milica Mijailović, saobraćajni inženjer u „Autoprevozu“. Ona je naglasila da je ideja predavanja ukazivanje na značaj javnog gradskog prevoza, koji bi trebalo probližiti mladima.

unnamed (3)

– Veliki broj saobraćajnih nezgoda je izazvan učešćem mladih u saobraćaju, pre svega, jer su neiskusni vozači i zato su sigurniji u javnom prevozu. Cilj nam je da promovišemo različite usluge koje Autoprevoz nudi, da se približimo korisnicima i prezentujemo im određene povoljnosti – rekla je Mijailović, naglašavajući da se one odnose na kvalitetiji vozni park, internet prodaju karata, kao i edukaciju voznog ozoblja. Mijailović je istakla da su hibridna vozila koja poseduje „Autoprevoz“ veoma bitna, naročito zbog uticaja na životnu sredinu. Njihovom upotrebom se smanjuje izduvavanje štenih gasova čak i za 30 odsto, a znatno se smanjuje i koriščenje dizel goriva. Hibridna vozila su, prema rečima Mijailović, izuzetno udobna i kvalitetna, a „Autoprevoz“ ih poseduje trenutno deset, koja gradskim linijama saobraćaju u poslednje dve nedelje.

unnamed (4)

 

Mladima je o bezbednosti u saobraćaju govorio  i profesor Krsta Lipovac, šef katedre za bezbednost saobraćja na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu.

– Što se tiče novih tehnoligija, Srbija nije prva, a ni poslednja u Istočnoj Evropi. U vašem regionu, sa strane korišćenja „Volvo“ hibridnih vozila, Srbija je prva, a najbliži vama su Mađari. To je veliki korak napred, u pravom smeru, s obzirom na to da će sve više biti hibridnih tehnologija – rekao je menadžer „Volva“.

Na svaki autobus „Autoprevoza“ juče je zalepljen i grb Čačka, a Petronijević je naglasio da, iako je ova firma u vlasništvu Izraela, oni su velike lokal patriote.

unnamed (5)

 

 

KAKO MOTIVISATI GRAĐANE DA KORISTE JAVNI PREVOZ

– Teško je izmeniti navike ljudi, ali je moguće. Mi to planramo kroz neke marketing kampanje, u kojima bi se u reklamama pojavili neki ugledniji građani našeg grada koji koriste javni prevoz, kako to ne bi bio sinonim za transfer isključivo dece i starijih kategorija. U evropskim metropolama nema zagušenje u saobraćaju, jer ljudi intenzivno koriste javni prevoz. Mi ćemo učiniti sve da unapredimo usluge, a zatim kroz marketing moramo menjati i svest sugrađana ‘ rekao je direktor „Autoprevoza“.

Evo kako profesor Krsto Lipovac vidi način na koji bi se građani motivisali da više koriste gradski prevoz:

–   To su osnovna strateška opredeljenja iza kojih treba da stane država. To podrazumeva ozbiljne subvencije za javne prevoze, pogotovo subvencije ako hoćete da nabavljate i hibridna i obična vozila. Sa druge strane, tu je politika parkiranja. Sa naplatom parkiranja destimulišete prosečnog korisnika vozila da ide putničkim prevozom, već da koristi autobus. I konačno, potrebno je stalno povećanje kvaliteta javnog prevoza – kaže profesor Lipovac.

Kako motivisati vozače da više koriste javni prevoz, prokomentarisao je i Fredrik Rostat iz „Volva“.

– Postoje mnoge studije rađene na tu temu u raznim zemljama. Jedna od motivacija može biti ušteda vremena, u zemljama gde postoje linije u saobraćaju određene za autobuse, dok se obična vozila mogu „zaglaviti“ u gužvi. Brže stižete. Drugi način je da napravite da je dolazak vozilom u centar grada skuplji, naplaćujete parking, imate posebne dozvole za ulazak u centar grada i slično. Daću vam i primer kako je to uradio gradonačelnik Bogote. On je rekao da je razvijena zemlja, ne ona u kojoj se koriste skupa vozila, već ona u kojoj se koristi javni prevoz.

 

 

Оставите одговор