Grad

ZA VOŽNJU BICIKLA BEDEMOM KAZNA 5.000 DINARA

Sviđalo se to nekima ili ne, gradski bedem u Čačku isključivo je pešačka staza i obeležen je odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom, prema kojoj moraju postupati svi koji se kreću bedemom, kažu u Policijskoj upravi. Međutim. nije retkost da u toku šetnje bedemom, marete da se osvrćete oko sebe, kako bi videli da vas ne „udari“ neko ko vozi biciklo. Da se oni koji vole šetnju bedemom, žale na bicikliste, koji ne poštuju saobraćajne propise, odvajkada je poznato. Ali, kako je za vreme korone šetnja i beg u prirodno okruženje postala učestalija nego ranije, onda se i o biciklistima na bedemu mnogo više govori. To je čak postala jedna i od glavnih rasprava naših sugrađana na društvenim mrežama.

Neki Čačani se žale na sve bicikliste, neki samo na decu, koja ne vode računa dok voze, međutim jedno je sigurno – bedem je isključivo staza za pešake. Obeležen je saobraćajnom signalizacijom, saobraćajnim znakom „pešačka staza“ i saobraćajnim znakom „zabrana saobraćaja za vozila u oba smera“, što označava posebno izgrađenu stazu kojom se pešaci moraju kretati, a po kojoj je zabranjeno kretanje drugim učesnicima u saobraćaju, objašnjavaju  u Policijskoj upravi Čačak.

Kako je saobraćajnom signalizacijom obeleženo da je gradski bedem u Čačku staza za kretanje pešaka, sve druge osobe koje se kreću biciklom ili drugim vozilom, podležu sankcijama, bez obzira na razlog zbog koga su zatečeni u prekršaju, a to je najčešće da je trasa bedema najkraći put do odredišta gde su krenuli – kažu u PU Čačak.

Ima i onih koji „prozivaju“ odgovorne da se više pozabave ovim problemom, ali kako su za Čačasnski glas rekli iz Policijske uprave, patrole su redovne, pa čak i intenzivirane po potrebi. Kažu da policijski službenici Saobraćajne policijske ispostave redovno kontrolišu da li naši sugrađani poštuju propise na gradskom bedemu, kao i u njegovoj blizini, i sankcionišu one koje zateknu u prekršaju. Prateći situaciju i uvažavajući potrebe građana, kao i čaitave zajednice, organizije se rad policijskih patrola, pa s tim u skaldu iz Policijske uprave kažu da su patroliranja na bedemu intenzivirana u popodnevnim časovima, kada su priimetili da ima najviše biciklista.

Sa druge strane, možda je potrebno biti samo „saobraćajno vaspitan“, jer znaci su, kažu odgovorni, postavljeni gde je to potrebno:

 – Na gradskom bedemu saobraćajna signalizacija je postavljena na ulazu iz Ulice Bate Janković i na ulazu na bedem iz Ulice Vojvode Stepe, u vidu saobraćajnih znakova „pešačka staza“ i „zabrana saobraćaja za vozila u oba smera“, dok su na uređenim pristupnim stazama za pešake, poput onih iz gradskog parka, sa platoa ispred Osnovne škole „Vuk Karadžić“ i iz Sportskog centra „Mladost“, vidno postavljeni saobraćajni znakovi „pešačka staza“.

Za nepoštovanje saobraćajnih propisa zakonom su predviđene sankcije. Kretanje vozilima, uključujući i bicikle po pešakoj stazi, predstavlja postupanje protivno značenju postavljene saobraćajne signalizacije i za takvo ponašanje predviđene su novčane kazne u iznosu od 5.000 dinara. Kako kažu u Policijskoj upravi, svrha kažnjavanja nije samo u tome da se utiče na počinioca da ne ponovi prekršaj, već i na ostale da ubuduće ne čine prekršaje i ovaj preventivni element kažnjavanja je mnogo značajniji od same naplate kazne, objašnjavaju.

Policiji je prevencija saobraćajnih prekršaja primarni cilj, kao i razvoj bezbednosne kulture od najranijeg uzrasta, ali, kako je izgleda naš narod navikao da „dok se ne udari po džepu“ nema menjanja navika, onima koji su preskočili period saobraćajnog vaspitanja, možda će saobraćajni znaci biti „vidljiviji“ kada im budžet bude manji za 5.000 dinara.

I. M.

4 thoughts on “ZA VOŽNJU BICIKLA BEDEMOM KAZNA 5.000 DINARA

  1. Ja sam naučio da vozim biciklo na bedemo, kao i većina Čačana. Već odavno su u ovaj grad stigli neki čudni ljudi koji su do juče šetali po livadama i njivama i sad im smetaju bicikli jer jednostavno nisu navikli na iste i plaše ih se ili šta već. Ja za svojih 40 godina nisam čuo da je neko nastradao, bio povređen ili bilo kakvu neprijatnost doživeo od biciklista na bedemu. Sad decu vodite na kružni put pa ih učite da voze bicikla. SELJACI NA SELO!

  2. Da bi ušli u 21.vek,grad mora da obezbedi biciklističke staze i da promoviše korišćenje istih. Nije dovoljno da se da iznajmljivanje već da se ima gde voziti. Na žalost, već 25 godina grad vode ljudi koji ne voze bicikle i ne trče rekreativno, zato je i staza renovirana sad a ne pre 20 godina.

  3. Dok se biciklistima ne obezbedi biciklistička staza nepravedno im je oduzimati pravo da se kreću najčešće kraćom i bezbednijom putanjom.
    Bicilisti imaju tri mogućnosti
    – da voze po propisu kolovozom i tom prilikom budu ugroženi od ostalih motornih vozila obzirom da biciklističke staze gotovo da nema
    – da koriste pešačke zone uz poštovanje prava prvenstva pešacima sve dok se ne izgradi biciklistička staza
    – da prestanu da voze bickl

    1. Ovo vam zvuci kao da ja kazem, sobzirom da Cacak nema heliodrom, ne treba im oduzimati pravo da helikopteri slecu gde im volja.
      Ocigledno vam je strano postovanje propisa koje se ne kaznjava cesto ili uopste.
      U staroj Jugoslaviji, nismo imali nijednu biciklisticku stazu na prostorima Srbije, a bedem je i tada bio pesacka zona kojom je bilo zabranjeno voziti bicikl ili bilo kakvo vozilo. Ne secam se da je iko ista uslovljavao. Zakon je zakon.
      Da se razumemo, biciklistima nista nije oduzeto, vec su ono koristili nesto sto im je zabranjeno. Tim bedemom idu mala deca, zene sa bebama, vidjao sam milion situacija u kojima biciklista drsko zvoni da mu se pomere, jer eto on zuri. Po toj logici stvari, sutra treba da gaze ljude motorima ili kolima, jer im je to najblizi put.
      Biciklistima je mesto na ulici, jer su oni ucesnici u saobracaju kao i svi ostali. To sto vecina biciklista ne zna propose i misli da ne mora da ih zna, je prica za sebe.
      Bedem je peacka zona, kojom nije dozvoljeno voziti apsolutno nista, osim se kretati pesaka, TACKA!
      I ova kazna od 5000 je smesna, posle 6 meseci ja bih je bar duplirao!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.