Društvo

У ЈУЛУ ПОЧИЊЕ РЕКОНСТРУКЦИЈИ ЖЕЛЕЗНИЧКЕ СТАНИЦЕ У ОВЧАР БАЊИ – ПОСЛЕ 43 ГОДИНЕ ПРВА ОБНОВА

Више од деценију и по мештани Овчар Бање, као и бројни заљубљеници у Овчарско-кабларску клисуру, чекају на вест шта ће бити са железничком станицом у том месту. Станична зграда која је, половином седамдесетих година прошлог века када је грађена и свечано отворена, била, заиста, још један украс овог предела, без железничког особља и чуварске службе већ дуже време је руинирана и запуштена. Готово да није остао ниједан сачуван део овог некада репрезентативног објекта – полупани прозори, оштећен кров и столарија, истргнути радијатори, вулгарне поруке по зидовима…

Из Јавног предузећа „Инфраструктура железнице Србије“ најављују да ће ова ружна слика ускоро бити прошлост. Наиме, недавно је расписана јавна набавка за санацију објекта Железничке станице у Овчар Бањи. Вредност радова према тексту тендера је 18 милиона динара, а сав новац обезбедило је ЈП „Инфраструктура железнице Србије“ из сопствених средстава. Тендер је у току, а рок за достављање понуда продужен је до 14. јуна.  

– Железничка станица у Овчар Бањи налази се на прузи Сталаћ – Краљево – Пожега. Објекат је зидан половином седамдесетих година, а станица је пуштена у рад 1978. године. Од тада до данас, дакле пуне 43 године, није било никаквих инвестиционих радова на санацији. Поред тога, Железничка станица у Овчар Бањи је око петнаестак година била непоседнута, што значи да у њој није било железничког особља, али ни чуварске службе, због чега је станични објекат у изузетно лошем стању – наводе из ЈП „Инфраструктура железнице Србије“ у одговору достављном редакцији „Чачанског гласа“.

Како објашњавају, у оквиру реконструкције Железничке станице Овчар Бања предвиђено је комплетно уређење објекта и станичног платоа. Биће санирани фасада, фасадна опека и дрвене фасадне облоге, кров, унутрашње зидне и подне површине, мокри чвор… Поред тога, планирана је замена комплетне спољашње и унутрашње столарије, електро и громобранске инсталације и олука, као и водоводне и канализационе мреже.

– Предвиђено је да радови трају најдуже 60 дана од дана увођења у посао извођача радова, након спроведене тендерске процедуре. Уколико у реализацији тендерске процедуре не буде никаквих жалби и она буде успешно завршена, увођење извођача радова у посао и почетак радова могу се очекивати почетком јула. У складу са овако предвиђеном динамиком, завршетак реконструкције станице Овчар Бања може се очекивати крајем августа или почетком септембра – кажу из „Инфраструктуре железнице Србије“.

Иначе, Железничка станица Овчар Бања има два колосека и сада кроз њу свакодневно пролази десет путничких возова (сви имају предвиђено задржавање у станици по један минут по важећем реду вожње) и пет теретних возова. Међутим, како наводе из тог јавног предузећа, према материјалу важећег реда вожње, „станица је перманентно непоседнута и није планирано поседање железничке станице Овчар Бања саобраћајним особљем „Инфраструктуре железнице Србије“.

– Од заинтересованости железничке компаније „Србија Воз“ зависи да ли ће њихово особље радити у станици и организовати продају возних карата – саопштили су из ЈП „Инфраструктура железнице Србије“.

Како ће убудуће бити сачуван објекат, пре свега од вандалског уништавања, и да ли ће најављен видео надзор имати бар донекле превентивни значај, остаје да се види.

В. Т.

КЛУПЕ, ЖАРДИЊЕРЕ, СТАЛЦИ ЗА БИЦИКЛЕ…

Поред грађевинских радова, према тексту јавног позива, предвиђено је и уређење простора око саме станице, где ће осим нових жардињера и клупица, бити и сталци за бицикле. Планирано је и да буде засађено десет нових четинара.

НИЈЕ ПЛАНИРАНА ОБНОВА МАЛИХ СТАНИЦА

Железничка станица Балуга, фото: Јасмина Пауновић

Осим железничке станице у Овчар Бањи, „Инфраструктура железнице Србије“ није планирала уређење још неког станичног објекта на територији Чачка. Некада лепи објекти малих железничких станица, од којих су неки веома стари, попут оних у Пријевору, Трбушанима, Заблаћу, Балузи, сада углавном представљају ругло, засуто смећем. Само их у лето мало „украсе“ давно засађене руже, о којима ретко ко брине. Ова здања, уколико се сама од себе не сруше, чекаће нека боља времена.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.