Grad

GRADSKU ZONU RASTERETITI OD MEĐUGRADSKIH AUTOBUSA

Za stručne savete, kao i za idejna rešenja kako povećati bezbednost u saobraćaju u našem gradu, pri gradskoj upravi zadužen je Savet za bezbednost saobraćaja, na čijem čelu je magistar saobraćaja Dragojlo Prtenjak. Prema njegovim rečima, Savet čini stručni kadar, a među njima su predstavnici „Gradca“, „Autoprevoza“, Školskog centra, koji su inženjeri saobraćaja, ali i načelnik Saobraćajne policije i gradski većnik Miroslav Vukosavljević. Ovaj tim ima za cilj da poboljša funkcionisanje saobraćaja u gradu, a prema teorijskim uslovima, potrebno je urediti stacionarni, pešački i motorni saobraćaj.

prtenjak bezbednost– Trebalo bi da raspišemo tender za izradu studije, koja bi regulisala dinamički i stacionarni saobraćaj – kaže Prtenjak. On napominje da će se studija odnositi na praktična rešenja, što bi značilo određivanje koje će ulice u gradu biti jednosmerne, koje dvosmerne, gde će biti površinskog parkiranja, kao i da li postoje uslovi za izgradnju parking garaže.

Kako Prtenjak navodi, trenutno je najveći problem glavna „arterija“ kroz grad, od Ulice vojvode Stepe do Bolnice.

– Do izgradnje Ulice 10 neće biti rasterećenja gradske zone. Kada se ova ulica izgradi ona će „rasteretiti“ grad. Ona bi trebalo od Medicine rada da prođe pored „Mlekare“ i izađe pored „Remonta“. Postoji još ulica koje treba rekonstruisati. Ali, nama je cilj da prvo uradimo ovu studiju, koja će, pre svega, biti praktična – kaže Prtenjak. On smatra da je jedno od rešenja za regulaciju saobraćaja u gradu i to da se iz gradske zone izmesti međugradski autobuski saobraćaj.

– Trebalo bi eliminisati međugradske autobuse, da ne idu kroz grad, već skrenuti taj saobraćaj industrijskom zonom. Potrebno je, takođe, regulisati deo kod Ekonomske škole i Crkve, deo kod „Moravice“ je solidno rešen kružnim tokom. Ostaje da se uradi stacionarni saobraćaj, što bi rešila studija. Deo saobraćaja bi usmerili industrijskom zonom, što bi olakšao kružni tok kod „Moravice“ – navodi neke od mogućih rešenja Prtenjak.

Edukacija najmlađih, jedan je od glavnih zadataka čitavog društva, a samim tim i Saveta za bezbednost u saobraćaju, ističe Prtenjak i dodaje da se mnoge škole obraćaju sa zahtevima da im se učionice opreme sredstvima koja bi pomogla pri obuci o bezbednosti u saobraćaju.

– U tom smislu bi trebalo iskoristiti Školski centar koji ima svoje profesore iz saobraćajne struke, a koji bi organizovali neku popularnu akciju, koja bi i medijski bila promovisana. Za edukaciju dece svi odgovorni. Od roditelja, preko nastavnika, medija, zatim i nas u Savetu za bezbednost. Planiramo da organizujemo razne akcije kako bi edukovali najmlađe. Usmeravaćemo sredstva za nabavku tehničkih pomagala za škole, gde deca mogu da uče kako da se ponašaju u različitim uslovima u saobraćaju. Roditelji dok vode decu, trebalo bi sve vreme da im pričaju i objašnjavaju kako treba da se ponašaju na ulici, odnosno u saobraćaju – kaže Prtenjak. Veoma značajno za bezbednost učenika je postavljanje zaštitnih ograda pored školea koje vode do pešačkog prelaza. Dakle, na taj način učenici imaju fizičku barijeru da ne istrče na ulicu. Plan je da se zaštitne ograde postave u svim školama, a trenutno ima njih nekoliko. On dodaje i da se bezbednost u saobraćaju u gradu dosta povećala zahvaljujući video nadzoru.

–  Qudi znaju da postoje kamere kod „Car Lazara“, „Solida“, kroz Ulicu Kneza Miloša, kao i na mnogim drugim mestima i one su dale značajne rezultate – kaže Prtenjak. On smatra da je saobraćajna kultura naših vozača veća od onih u Beogradu, ali edukacija vozača je uvek bitna.

Predsednik Saveta za bezbednost u saobraćaju naglašava je da im se često obraćaju predstavnici mesnih zajednica sa konkretnim zahtevima, kao što su postavljanje saobraćajnih ogledala, saobraćajnih znakova, ukidanje mesta za parkiranje, ali naglašava da Savet razmatra njihove odluke, ali i da daje samo savetodavna, a ne konačna rešenja.

One thought on “GRADSKU ZONU RASTERETITI OD MEĐUGRADSKIH AUTOBUSA

  1. Pa dobro, evo odmah pitanja za stručni tim: Jeste li svesni da je onaj koji projektuje saobraćaj u Čačku ubica male privrede? Od kružnog toka u Konjevićima, do centra grada, nemate gde da parkirate automobil. Svi lokali na toj relaciji su osuđeni na propast. Provozajte se i izbrojte koliko ima zatvorenih lokala. Jutros se vozim do Konjevića, lepom, doduše nikad završenom ulicom. Dve trake u jednom smeru, ma milina. A ograničenja 40 i 50 km/h se smenjuju na svakih 50 metara. Jel se to neko šalio kada je postavljao znake? Nekada smo imali usku ulicu, bez trotoara, a ograničenje bilo 60 km/h, kasnije 50 km/h. A sada 40! Progres, nema šta. Na kraju ćemo ići peške. Voziš levom trakom, nema šanse da ti iznenada izleti pešak i “jurcaš“ 40 na sat. Nikad stići.

Оставите одговор